خزانه‌دار کل و ذی‌حساب جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به اینکه تنها پنج درصد از اعتبارات این جمعیت از منابع عمومی دولت تامین می‌شود، لذا بر اساس قانون شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند یک درصد حق عوارضی به جمعیت هلال‌احمر پرداخت کنند که متاسفانه این حق تاکنون پرداخت نشده است و این در شرایطی است که این مبلغ از مسافران دریافت می‌شود.

سلامت نیوز:خزانه‌دار کل و ذی‌حساب جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به اینکه تنها پنج درصد از اعتبارات این جمعیت از منابع عمومی دولت تامین می‌شود، لذا بر اساس قانون شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند یک درصد حق عوارضی به جمعیت هلال‌احمر پرداخت کنند که متاسفانه این حق تاکنون پرداخت نشده است و این در شرایطی است که این مبلغ از مسافران دریافت می‌شود.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل ازایسنا، مهدی علیپور در حاشیه بازدید از پروژه پایگاه امداد و نجات شمال‌غرب جمعیت هلال‌احمر با اشاره به درآمدهای این جمعیت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر تنها پنج درصد از اعتبارات دولتی را به خود اختصاص داده است و 95 درصد باقی مانده را از طریق حق ثبت اسناد رسمی، حق عوارضی یک درصدی از شرکت‌های هواپیمایی تامین می‌کند. اما امسال به دلیل رکود معاملات در کشور برای تامین منابع مالی خود با مشکل مواجه هستیم، از این رو انتظار داریم شرکت‌های هواپیمایی به تعهدات خود عمل کنند. در غیر این صورت از طریق دستگاه‌های نظارتی و قضایی اقدام خواهیم کرد.
وی با اشاره به اهداف بازدیدهای دوره‌ای از استان‌ها، عنوان کرد: هدف از بازدید، بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی استان و نحوه فعالیت جمعیت هلال‌احمر استان بود که وضعیت استان زنجان به لحاظ اتمام و ساخت پروژه‌های عمرانی در سطح استان قابل قبول بوده که اکثر این پروژه‌ها در هفته کاهش بلایای طبیعی به بهره‌برداری خواهد رسید.


وی ادامه داد: همچنین پایگاه امداد و نجات شمال‌غرب یکی از پروژه‌های مهم استان به شمار می‌رود، زیرا در شاهراه اصلی و همجواری با استان‌های قزوین، همدان و گیلان قرار دارد. این پروژه در مساحتی به وسعت شش هکتار در حال اجرا است که شش‌هزار و 500 مترمربع بنا در آن ساخته شده است. در ضمن اعتبار هزینه شده در فاز اول 4.5 میلیارد تومان بوده و برای اتمام فاز دوم و سوم پنج میلیارد تومان دیگر نیاز است که مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
علیپور در خصوص پروژه‌های عمرانی در سال 93 و 94 تصریح کرد: برای 170 پروژه عمرانی بیش از 120 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که این پروژه‌ها همگی پیشرفت بیش از 90 درصد داشته که تا پایان شهریورماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha