وزیر ارتباطات در تازه ترین اظهار نظر خود در خصوص وضعیت پارازیت ها اعلام کرد :گزارش بررسی وضعیت پارازیت ها همچنان در شورای عالی امنیت ملی در دست بررسی است.

پرونده پارازیت ها در شورای عالی امنیت ملی یک ساله شد

سلامت نیوز: وزیر ارتباطات در تازه ترین اظهار نظر خود در خصوص وضعیت پارازیت ها اعلام کرد :گزارش بررسی وضعیت پارازیت ها همچنان در شورای عالی امنیت ملی در دست بررسی است.

وی در گفت و گو با روزنامه خراسان، افزود : اما نتایج بررسی هایی که خارج از موضوع گزارش اصلی ، توسط وزارت ارتباطات وبا همکاری سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت وسازمان محیط زیست، در حال انجام است نشان می دهد که وضعیت نسبت به گذشته بسیار بهبود پیدا کرده است.

شایان ذکر است که حدود 2سال پیش با دستور رئیس جمهور کمیته‌ای ویژه برای بررسی تشعشعات پارازیت‌ها متشکل ازنمایندگان نهاد های مختلفی از جمله وزارت ارتباطات، وزارت دفاع، سازمان انرژی اتمی ، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست تشکیل ومقرر شد گزارش مستدلی در خصوص وضعیت پارازیت ها تهیه و به رئیس جمهوری ارائه کند براین اساس به دنبال پیگیری های مستمر خراسان ، اوایل سال گذشته وزیر ارتباطات در پاسخ به خبرنگار ما از ارائه این گزارش به رئیس جمهوری و در نهایت ارائه آن در اواسط سال گذشته به شورای عالی امنیت ملی خبر داد . اکنون با وجود گذشت بیش از 2 سال از تشکیل کمیته‌ای ویژه برای بررسی تشعشعات پارازیت‌ها و نیز باوجود گذشت یک سال از ارائه این گزارش به شورای عالی امنیت ملی تا کنون هیچ اطلاعاتی در خصوص جزئیات محتوای این گزارش اعلام نشده وهمچنان سوالات متعددی در این خصوص مطرح است و باوجودپیگیری های متعدد ، این مهم که نتایج این گزارش منجر به اتخاذ چه تصمیماتی از سوی نهاد های تصمیم گیر خواهد شد، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

دکترواعظی در این باره اعلام کرد :در بحث پارازیت ها آنچه به ما مربوط می شود ،بررسی منظم وضعیت پارازیت ها به صورت رندوم و حتی نوبتی است که این کار در حال حاضر به صورت مستمر ومنظم با هماهنگی سازمان انرژی اتمی و دستگاه های دیگر از جمله وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در حال انجام است .

وی خاطر نشان کرد : ما سیستم متحرکی را طراحی کرده ایم که در نقاط مختلف ، در حال رصد وضعیت موجود پارازیت ها ست و گزارش های متعددی نیز در این زمینه تهیه ودر کمیته مذکور بررسی شده است. وزیر ارتباطات ادامه داد : براساس نتایج آخرین گزارش های دریافت شده، شدت پارازیت ها نسبت به گذشته بسیار کاهش پیدا کرده و به طور کلی وضعیت در مقایسه با گذشته بهبود زیادی پیدا کرده است. واعظی در خصوص گزارش اصلی بررسی وضعیت پارازیت ها که به شورای عالی امنیت ملی ارائه شده بود نیز گفت : در حال حاضر اطلاع دقیقی از مراحل بررسی این گزارش در شورای عالی امنیت ملی ندارم چون در حیطه وظایف من هم نیست اما تا جایی که مطلع هستم ،این گزارش در شورا همچنان در دست بررسی است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص اعلام وصول سوال از وزیر بهداشت در مورد پارازیت‌ها و نگرانی های موجود در این زمینه در جلسه روز یکشنبه مجلس گفت : جای نگرانی نیست بلکه گزارش هایی که تهیه کرده ایم، حاکی از آن است که وضعیت بحرانی نیست و حتی وضع ، نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha