دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 15889

پژوهشگران در یك تحقیق جدید اعلام كردند: ویتامین «D» در واقع یك هورمون است.

این محققان ادعا كرده‌اند: ویتامین D در واقع هرگز یك ویتامین نیست بلكه هورمونی است كه بدون هیچ گونه كمكی از جانب نور خورشید در درون بدن ساخته می‌شود. یك گروه از محققان بین‌المللی این تحقیق را انجام داده و به این نتیجه رسیده‌اند كه افزایش میزان ویتامین D در رژیم غذایی زندگی مدرن امروزی بر اساس یك باور عمومی است كه در واقع ناشی از درك اشتباه از عواقب احتمالی آن است.

پروفسور تریوور جی مارشال استاد دانشگاه موردوج در استرالیا در این باره خاطرنشان كرد: آنچه در تحقیقات اخیر ما مورد تایید قرار گرفته این است كه ویتامین D نوعی هورمون است كه خود بدن به تنهایی آن را می‌سازد. به این ترتیب سیستم كنترلی هورمونی بدنهای ما از جانب مقادیر بیرونی ویتامین D كه داخل بدن می‌شوند، مغلوب شده است.

پروفسور مارشال در ادامه تاكید كرد كه اگر می‌خواهید كاملا سالم باشید هیچ نیازی به خوردن ویتامین D و دریافت این ماده از راه دستگاه گوارشی و هضم آن ندارید. بنابراین از این پس احتیاجی به تهیه مكمل‌های گرانقیمت این ویتامین نخواهید داشت و هم چنین لازم نیست كه برای تولید این ویتامین در بدن حمام آفتاب بگیرید. این پروفسور استرالیایی تاكید كرد: ما نشان داده‌ایم كه تمام اشكال ویتامین D توسط خود بدن قابل تولید شدن هستند و بدن انسان توانایی آن را دارد كه تولیدات درونی خود را از این لحاظ تنظیم كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha