جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 158907

یک عضو انجمن روماتولوژی ایران با تاکید بر اینکه زنان سه برابر بیشتر از مردان به بیماری آرتریت روماتوئید مبتلا می‌شوند، گفت: در این بیماری مفاصل دست به صورت قرینه درگیر و باعث محدودیت حرکات آن می‌شود که مبتلایان بیشترین میزان درد را هنگام صبح با بیدار شدن از خواب و در زمان شب دارند.

سلامت نیوز:یک عضو انجمن روماتولوژی ایران با تاکید بر اینکه زنان سه برابر بیشتر از مردان به بیماری آرتریت روماتوئید مبتلا می‌شوند، گفت: در این بیماری مفاصل دست به صورت قرینه درگیر و باعث محدودیت حرکات آن می‌شود که مبتلایان بیشترین میزان درد را هنگام صبح با بیدار شدن از خواب و در زمان شب دارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر بتول زمانی با بیان اینکه بیماری آرتریت روماتوئید یک بیماری التهابی مفاصل کوچک و بزرگ بدن است که بیشتر مفاصل دست را درگیر می‌کند، گفت: این بیماری به صورت درد، تورم و محدودیت در حرکات مفاصل ظاهر می‌شود.


وی شیوع بیماری آرتریت روماتوئید را نیم تا یک درصد در سراسر جهان دانست و گفت: از سن 25 تا 50 سال بیشترین زمان بروز این بیماری در افراد است که در زنان شیوع بیشتری نسبت به مردان دارد.


زمانی با بیان این مطلب که این رده از بیماران در صبح با خشکی در مفاصل مواجه می‌شوند، افزود: خشکی و درد مفاصل بیماران به تدریج با فعالیت در طول روز کاهش پیدا می‌کند و گاهی اوقات این بیماران علائم خستگی، بی‌حالی، تب و کاهش وزن را هم دارند.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص راه‌های تشخیص بیماری آرتریت روماتوئید، گفت: برای تشخیص این بیماری معیارهایی توسط انجمن روماتولوژی آمریکا و اروپا مشخص شده است و همچنین بعضی از آزمایشات پاراکلینیک مانند مثبت شدن فاکتور روماتوئید و آنتی بادی Anti ccp، افزایش سدیمان خون و فاکتور CRP نیز در تشخیص بیماری کمک کننده است.


وی یادآور شد: در رادیوگرافی دست در مفاصل درگیر، کاهش فاصله مفصلی و تخریب استخوان در موارد پیشرفته بیماری نیز مشاهده می‌شود.
این عضو انجمن روماتولوژی ایران در پایان خاطر نشان کرد: درمان این بیماری اغلب طولانی مدت و بر پایه تعامل بین پزشک و بیمار و توضیح کافی به بیمار در راستای داشتن مراجعه‌های مرتب به پزشک است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha