مشاور وزیر رفاه از افزایش استفاده از شربت تریاک در اغلب مراکز ترک اعتیاد در سال 88 خبر داد.

به اجرای آزمایشی استفاده از شربت تریاک در10 مرکز ترک اعتیاد اشاره کرد و گفت : در سال گذشته در 10 مرکز ترک اعتیاد برای درمان معتادان استفاده شد که باید اذعان داشت نتایج آن تا حد بسیاری قابل قبول بوده است.

به گفته دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در سال گذشته شربت تریاک بر روی 2 هزار نفر معتاد آزمایش شده و جواب آن نیز مثبت بوده است.

پیش از این بنا شده بود وزارت بهداشت تا پایان سال 87 شربت تریاک را بر روی تعدادی دیگر از معتادان آزمایش کند پس از آن نظرش را راجع به این شربت اعلام کند اما به نظر می رسد با توجه به اینکه تصمیم گرفته شده این شربت در مراکز بیشتری مورد استفاده قرار گیرد بنابراین این امر حاکی از نتایج قابل قبول شربت تریاک است.

مشاور وزیر رفاه در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: امکان ترک اعتیاد در کوتاه مدت برای تعدادی از معتادان وجود ندارد. بنابراین ستاد مبارزه با مواد مخدر مصوب کرد تا از شربت اعتیاد برای این قبیل معتادان و به خصوص معتادان با سن بالا استفاده شود.

افشار خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده بناست در سال جاری استفاده از شربت تریاک جهت درمان نگهدارنده در مراکز بیشتری مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha