احساساتی مانند خشم، غم و ترس همیشه اذیت‌کننده نیستند چرا که در شناسایی عوامل خطر و پیشگیری از نتایج این عوامل به فرد کمک می‌کنند همچنین احساسات مثبتی مانند امیدواری، امنیت و خوش‌بینی در سلامت روان فرد مؤثر است.

سلامت نیوز:احساساتی مانند خشم، غم و ترس همیشه اذیت‌کننده نیستند چرا که در شناسایی عوامل خطر و پیشگیری از نتایج این عوامل به فرد کمک می‌کنند همچنین احساسات مثبتی مانند امیدواری، امنیت و خوش‌بینی در سلامت روان فرد مؤثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،دلبر نیروشک با بیان اینکه زمانی که فرد احساس مثبتی دارد، در تمام لحظه‌های زندگی‌اش حس خوبی به خود، دیگران و آینده خواهد داشت، تصریح کرد: وقتی فرد احساس مثبتی نداشته باشد مهارت‌های موردنیاز خود را به طور ناخودآگاه فراموش می‌کند و در این لحظه توانایی‌های فرد برای حل مشکلات او کمک‌کننده خواهد بود.


وی ادامه داد: با اینکه احساساتی مانند خشم، غم و ترس را در بیشتر مواقع به گونه‌ای اذیت‌کننده و ناسالم تجربه کرده‌ایم اما به این معنا نیست که این احساسات همیشه اذیت‌کننده هستند.


این متخصص حوزه بهداشت روان داشتن احساساتی مانند خشم، غم و ترس را در شناسایی عوامل خطر کمک‌کننده عنوان کرد و افزود: این احساسات در پیشگیری از نتایج عوامل خطر، فرد را راهنمایی می‌کند.
نیروشک گفت: احساساتی مانند امیدواری، خوشحالی، خوش‌بینی، امنیت، شایستگی، قابل اعتماد بودن، توانایی، بااستعداد بودن، سربلندی و نیرومندی جزو احساسات مثبت هستند.


وی خاطرنشان کرد: فرد با به یاد آوردن احساسات مثبت در دوران‌های سخت از داشتن آنها لذت می‌برد که این مهم نقش مؤثری در سلامت روان او ایفا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha