رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به آخرین تغییرات کنکور کارشناسی ارشد گروه پزشکی‌، نحوه استفاده دانشجویان استعداد درخشان از تسهیلات شرکت در آزمون را تشریح کرد.

کی قباد طاهرنژاد در گفتگو با مهر افزود: داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد پزشکی که متقاضی استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان هستند توجه داشته باشند که در صورت اینکه مشمول آیین نامه تسهیلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی ویژه استعدادهای درخشان با شرکت در آزمون و استفاده از سهمیه و همانطور به طور همزمان مشمول آیین نامه ورود بدون آزمون دانشجویان ممتاز به مقاطع بالاتر هستند،‌ تنها باید از یکی از تسهیلات استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: این دسته از داوطلبان در هر دوره مجاز هستند صرفاً از تسهیلات یکی از آیین نامه ها استفاده کنند.

طاهرنژاد تاکید کرد: داوطلبان توجه داشته باشند که در صورت شرکت در آزمون و استفاده از سهمیه مربوطه نمی توانند از تسهیلات بدون آزمون برای همان دوره استفاده کنند و هر دانشجو فقط یکبار اعم از قبولی یا عدم قبولی در آزمون حق استفاده از تسهیلات این آیین نامه ها را خواهد داشت.

وی اظهار داشت: کلیه متقاضیان استفاده از آیین نامه تسهیلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی ویژه استعدادهای درخشان وزارت بهداشت باید به این نکته توجه داشته باشند که بر اساس ماده 6 این آیین نامه، سهمیه مربوطه فقط به دانشجویان استعداد درخشان دوره روزانه که دو سال بیشتر از زمان فارغ التحصیلی شان نگذشته باشد اختصاص دارد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی همچنین یادآور شد: منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته بهداشت و ایمنی مواد غذایی اعلام شده است.

به گزارش مهر، آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی سال تحصیلی 89-88 در روزهای 28 و 29 خردادماه سال 88 با رقابت بیش از 42 هزار نفر در 49 رشته برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha