نتایج یک پروژه علمی - تحقیقاتی در کشورهای مختلف نشان می دهد که کارکردن بیش از 55 ساعت در هفته بدون درنظر گرفتن سایر عوامل (سن،جنسیت و ..) خطر بروز سکته مغزی را تا 33 درصد افزایش می دهد.

سلامت نیوز:نتایج یک پروژه علمی - تحقیقاتی در کشورهای مختلف نشان می دهد که کارکردن بیش از 55 ساعت در هفته بدون درنظر گرفتن سایر عوامل (سن،جنسیت و ..) خطر بروز سکته مغزی را تا 33 درصد افزایش می دهد.


به گزارش  ایرنا از هلث، محققان کالج لندن بر اساس نتایج پژوهش های گسترده در کشورهای اتحادیه اروپا، استرالیا و آمریکا می گویند: این میزان کارکرد در هفته همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش دهد.اطلاعات مبتنی بر تحقیقات انجام شده حاکی است، پژوهشگران وضعیت سلامتی 603 هزار و 838 زن و مرد را در این کشورها به مدت 8.5 سال با توجه به ساعات کار آنها در دو زمینه سکته مغزی و بیماری های قلبی وعروقی مورد بررسی قراردادند.

هیچ یکی از شرکت کنندگان درابتدای این آزمایش های پزشکی، بیماری قلب و عروق نداشتند اما پس از بررسی مشخص شد افرادی که 55 ساعت و یابیشتر در هفته کار می کردند 13 درصد بیشتر از دیگران دچار این بیماری و نیز حملات قلبی موثر و یا منجر به مرگ می شوند.

این بررسی نشان داد افرادی که در هفته 35 تا 40 ساعت در هفته کار می کردند بیشتر از دیگران سلامت بودند.داده های 17 سال تحقیق های جداگانه بر روی 528 هزار و 908 نفر نیز در این سه کشور نشان داد که کسانی که از الگوی 55 ساعت کار و بیشتر پیروی می کردند در طی 7 سال، 33 درصد بیشتر از دیگران به سکته مغزی دچار شدند.طبق این بررسی کار حدود 41 تا 48 ساعت در هفته نیز خطر ابتلا به سکته مغزی را تا 10 درصد در این افراد افزایش داد و کار بین 49 تا 54 ساعت نیز این خطر را به 27 درصد افزایش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha