شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

تحقیقات مأموران اداره یکم پلیس آگاهی حاکی از آن است یکی از اعضای باند سرقت مسلحانه از طلافروشی که به‌تازگی دستگیر شده‌اند، به اتهام ارتکاب قتل نیز تحت تعقیب بوده است.

سلامت نیوز: تحقیقات مأموران اداره یکم پلیس آگاهی حاکی از آن است یکی از اعضای باند سرقت مسلحانه از طلافروشی که به‌تازگی دستگیر شده‌اند، به اتهام ارتکاب قتل نیز تحت تعقیب بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، این متهم یکی از اعضای باندی است که به صورت مسلحانه به طلافروشی در خانی‌آبادنو دستبرد زده بودند. این سارق که اکنون به قتل نیز متهم شده است، ساعت ٢٠:٤٥ روز ١٩ مرداد همراه سه مرد و یک زن بعد از تیراندازی و سرقت از جواهرفروشی فرار کرده بود، اما مأموران پلیس آگاهی بعد از تحقیقات ویژه توانستند او و همدستانش را که به رامسر گریخته بودند، دستگیر کنند.

پس از استعلامات انجام‌شده مشخص شد این مرد ٣٧ساله که مراد نام دارد، حدود ٢٠ روز قبل از سرقت مسلحانه در یک درگیری منجر به قتل شرکت داشته و با ضربات چاقو مرد دیگری را کشته است.در پی تحقیقات انجام‌شده تا پیش از دستگیری مراد، مشخص شده بود او و مقتول به خاطر چشم‌در‌چشم‌شدن با هم درگیر شدند و مراد با ضربات چاقو مقتول را مجروح کرد و در نهایت مرد مجروح به خاطر خون‌ریزی ناشی از شدت جراحات جان سپرد. پس از مرگ مرد جوان، پلیس تحقیقات وسیعی را برای یافتن ردی از مراد انجام داد، اما این تحقیقات بی‌نتیجه مانده بود تا اینکه بالاخره وی همراه اعضای باند سرقت مسلحانه به دام افتاد.مراد درباره دلیل ارتکاب این جنایت به خبرنگار ما گفت: «من در گوشه‌ای نشسته بودم که مقتول و دوستش به من نزدیک شدند، بعد با من بگومگو کردند و من هم با آنها درگیر شدم. چاقویی که مقتول را با آن مجروح کردم متعلق به خود او بود و من آن روز چاقو همراه نداشتم».

او همچنین در ادامه گفت: «مقتول و دوستش هر دو مست بودند و حالت عادی نداشتند، به همین دلیل بی‌دلیل با من درگیر شدند و من هم برای دفاع از خودم، با آنها دعوا کردم که ماجرا به اینجا کشیده شد».مراد در پاسخ به این سؤال که از کجا می‌داند مقتول و دوستش مست بودند، گفت: «آنها با من بچه‌محل بودند و دوست مقتول پس از ماجرای قتل چند روزی در بازداشت بود و جواب تست الکلی که از او انجام شده مثبت اعلام شده بود، این چیزی است که دوست مقتول به بچه‌محل‌ها گفته بود. من حتی خبر مرگ مقتول را هم از طریق بچه‌های محل فهمیدم و بعد از آن برای اینکه پلیس نتواند مرا دستگیر کند، فرار کردم و چند روز بعد سرقت مسلحانه را انجام دادم. البته می‌دانستم عاقبت دستگیر می‌شوم».

مراد که  دو فرزند ٩ و ١٧ساله دارد و همسرش اکنون باردار است تا یک‌سال‌ونیم قبل همراه باجناقش در یک مغازه کار می‌کرد، اما بعد از آن بی‌کار شد و نتوانست شغل مناسبی برای خودش پیدا کند تا اینکه با فردی به نام علی که صاحب یک قهوه‌خانه است آشنا شد و سپس تصمیم به ارتکاب سرقت مسلحانه گرفت. سهم او از این سرقت ٨٣٠ گرم طلا بود که قبل از فروش آنها پلیس او را دستگیر کرد.مراد و چهار عضو دیگر این باند هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند و پلیس به تحقیق از آنها ادامه می‌دهد تا سایر جرائم احتمالی‌شان فاش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha