معاون اسبق سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت رفاه و تامین اجتماعی معتقد است کمبود منابع باعث شده سازمان تامین اجتماعی از اجرای قانون بیمه خبرنگاران شانه خالی کند.

دکتر محمدرضا واعظ مهدوی در گفتگو با مهر، درباره علت انتقادات مطرح شده از سوی وزارت ارشاد در خصوص اجرای نادرست قانون مشاغل سخت و زیان آور گفت: اظهارات معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد درست است. اما باید اذعان داشت که سازمان تامین اجتماعی نیز منابع لازم را جهت اجرای درست قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور در اختیار ندارد.

به دنبال اظهارات و انتقادات معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ، درباره نحوه اجرای نادرست سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری، عده ای از نمایندگان مجلس و حتی مسئولان سابق سازمان تامین اجتماعی انتقادات مطرح شده را درست و خواستار بررسی این موضوع از سوی مسئولان سازمان تامین اجتماعی شدند.

نمایندگان مجلس اعلام آمادگی کرده اند که به جدی این موضوع را در مجلس پیگیری کنند.

معاون اسبق سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت رفاه و تامین اجتماعی در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر، گفت : متاسفانه طی سالهای گذشته بر اساس اجرای سیاستهای نادرست، بنیه مالی سازمان تامین اجتماعی ضعیف شده و نقطه سر به سری که پیش از این پیش بینی شده بود در سال 93 محقق شود هم اکنون به وقوع پیوسته است .

به گفته واعظ مهدوی ، توانایی مالی سازمان تامین اجتماعی امروز کفاف اجرای قوانین تحمیل شده همچون بازنشستگی پیش از موعد را نمی دهد و این امر باعث شده تا سازمان قادر به اجرای درست قانون بیمه خبرنگاران نیز نباشد.

معاون اسبق سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت رفاه و تامین اجتماعی به مخالفت اغلب نظامهای بیمه ای از بازنشستگی پیش از موعد اشاره کرد وافزود: نظامهای بیمه ای سعی می کنند اشخاص را بالای 70 سال وارد صندوق بیمه ای کنند. اما در مقابل برخی مشاغل سخت و زیان آور بوده و فرد نمی تواند 30 سال کار کند. بنابراین لازم است از طریق قانون بازنشستگی پیش از موعد بازنشسته شوند اما باید منابع آن نیز از طریق دولتها تامین شود.

واعظ مهدوی تصریح کرد: قانون گذار نسبت به تصویب قانون مشاغل و سخت و زیان آور اقدام کرده اما منابع لازم جهت اجرای آن را تامین نکرده است و این امر باعث شده تا سازمان تامین اجتماعی امروز به دلیل کمبود منابع مالی از اجرای قانون این قانون شانه خالی کند.

معاون اسبق سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت رفاه از وزارت ارشاد خواست به دنبال تامین منابع لازم جهت اجرای قانون بیمه خبرنگاران باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha