مدیر کل فرهنگی تربیتی سازمان زندانهای کشور ، از بررسی نحوه اجرای برنامه های ستاد کاهش آسیب و برنامه های فرهنگی در زندانهای سراسر کشور خبر داد.

منصور مقاره عابد در گفتگو با مهر، با اشاره به بازدید مدیران سازمان زندانها از زندانها و بررسی نحوه اجرای برنامه های مرتبط با کاهش آسیب و رفتارهای پر خطر گفت: سیاستها و برنامه های مربوط به کاهش رفتارهای پر خطر و به طور کلی آسیبهای مطرح مورد ارزیابی قرار می گیرد.

بررسیهای سازمان زندانها نشان می دهد تخلفات و آسیبها در زندانها درصد بالایی کاهش یافته است اما همچنان یکی از دغدغه ها بحث تخلفات و جرایم داخل زندان است که در این راستا با تشکیل ستاد کاهش آسیب رفتارهای پر خطر سعی شده اقدامات گسترده ای انجام شود.

به گفته مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندانها ، کاهش استعمال مواد مخدر از جمله های آسیبهای کاهش یافته طی سالهای اخیر بوده است.

مدیر کل فرهنگی تربیتی سازمان زندانهای کشور در ادامه گفتگو با مهر ، همچنین به بررسی نحوه اجرای برنامه های فرهنگی در زندانها اشاره کرد و گفت: با توجه به تاثیر گذاری برنامه های فرهنگی در کاهش آسیبها در زندانها، به تمامی مدیران زندانها تاکید شده که این قبیل برنامه ها را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند.

مقاره عابد خاطر نشان کرد: بررسیها نشان می دهد ، طبقه بندی زندانیان و اجرای برنامه های فرهنگی ، تربیتی و ورزشی از مهمترین شاخصه کاهش آسیب رفتارهای پر خطر در زندانها محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha