وزیر بهداشت، گفت: در سال جاری 50 درصد استخدام‌ دانشگاههای علوم پزشكی به پرستارانی كه در گذشته به صورت شركتی و قراردادی فعالیت داشتند، اختصاص می‌یابد.

دكتر لنكرانی در مراسم روز پرستار با اشاره به حضور حدود دو هزار پرستار از سراسر كشور در این مراسم، گفت: شاهد هستیم كه در طی 4 سال گذشته بیشتر مطالبات اصلی پرستاران به سرانجام رسیده و در حال حاضر خواسته‌ها به سمت كیفی‌تر شدن خدمات پرستاری و ارتقاء جایگاه و منزلت پرستاران پیش می‌رود.

وی گفت: پرستارانی كه در گذشته به صورت شركتی و قراردادی فعالیت داشتند تلاش شده به صورت قرارداد معین به فعالیت بپردازند. در این زمینه سال گذشته در هیات امنای دانشگاهها طی مصوبه‌ای مقرر شد كه این پرستاران در اولویت استخدام باشند، همچنین از امسال مقرر شده كه 50 درصد استخدام‌های پرستاران به پرستارانی كه به صورت قراردادی كار می‌كردند، اختصاص یابد.

وی با اشاره به تصمیم‌گیریهای انجام شده در رابطه با موضوع سختی كار پرستاران، اضافه كرد: در حال حاضر موضوع ساعت كار پرستاران در انتظار تصویب شور دوم شورای نگهبان است. با تصویب لایحه ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت، این لایحه از امسال پیگیری می‌شود.

لنكرانی در رابطه با اقدامات انجام شده برای فراهم آوردن زمینه‌های ارتقای تحصیلی پرستاران، گفت: رشته‌های جدیدی در مقطع كارشناسی ارشد با مبنای پرستار وظیفه‌مدار راه‌اندازی شده است، همچنین آموزش مداوم پرستاران با همكاری سازمان نظام پرستاری در كل كشور عملیاتی شده است.

وزیر بهداشت در پایان ابراز امیدواری كرد كه یكپارچگی در سیاستگذاری، ارزیابی، نظارت و تخصیص منابع به پرستاری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha