یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 159138

افراد چاق و دارای اضافه‌وزن باید سالاد را قبل یا همراه غذا بخورند تا کمی جلوی اشتهای آنها گرفته شود. نکته بعدی این است که افراد لاغر، باید غذای اصلی خود را کامل بخورند و زمانی که احساس سیری کردند و دیگر میلی به خوردن غذا نداشتند، در صورت تمایل سالاد را میل کنند.

سلامت نیوز: افراد چاق و دارای اضافه‌وزن باید سالاد را قبل یا همراه غذا بخورند تا کمی جلوی اشتهای آنها گرفته شود. نکته بعدی این است که افراد لاغر، باید غذای اصلی خود را کامل بخورند و زمانی که احساس سیری کردند و دیگر میلی به خوردن غذا نداشتند، در صورت تمایل سالاد را میل کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،نکته مهم دیگری که باید درباره سالادها بدانیم، این است که آنها به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند جای وعده‌های اصلی غذا را بگیرند. متاسفانه گاهی برخی افراد چاق یا آنهایی که می‌خواهند کمی وزنشان را پایین بیاورند یا حتی وزن خود را ثابت نگه دارند، به‌جای شام یا ناهار، فقط سالاد می‌خورند. گاهی هم کمی گوشت مرغ، تن ماهی، لوبیا، ذرت یا حتی سوسیس و کالباس به سالاد اضافه می‌کنند و می‌گویند که با این کار، کالری سالاد بالا می‌رود و دیگر می‌توانند آن را به‌جای شام و ناهار مصرف کنند درحالی که سالادها، منبع خوبی برای دریافت انرژی مورد نیاز بدن نیستند و فقط می‌توانند مقداری از انواع ویتامین‌ها، املاح و فیبرهای بدن را تامین کنند. به‌عبارت ساده‌تر، تمام افراد سالم و بالغ، حتی اگر چاق هم باشند، باید در وعده‌های اصلی غذایی خود حتما منابع کسب انرژی مانند نان یا برنج را مصرف کنند.

ممکن است حذف شام و ناهار و جایگزین کردن سالاد به‌جای آنها، برای مدت کوتاهی باعث کاهش وزن بشود اما این کار در طولانی‌مدت، ولع فرد را برای خوردن غذا با حجم‌های بالا افزایش می‌دهد و در نهایت باعث بالا رفتن وزن می‌شود. یعنی به‌طور طبیعی،‌ بدن همه افراد در صورت مواجهه با کمبود انرژی، به مصرف غذاهای پرحجم و پرکالری حریص‌تر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha