سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 15914

دبیر اجرایی سمینار سالیانه فارابی با موضوع جراحی‌های رفراكتیو گفت: 30 درصد از متقاضیان این قبیل جراحی‌ها به علل مختلفی چون نازك بودن قرنیه، درجه بالای آستیگماتیسم چشمی یا اصطلاحا قوز قرنیه (كراتوكونوس)، بیماری‌های شبكیه چشم و فشار بالای داخل چشم كاندید جراحی‌های رفراكتیو نمی‌شوند.

دكتر ملك مدنی در گفت وگو با ایسنا، جراحی رفراكتیو را از موضوعات فراگیر در بین چشم پزشكان برشمرد و افزود: سمینارهای پیشین فارابی با موضوعاتی چون كاتاراكت (آب مروارید)، صدمات، ضربات و تروماهای چشمی،‌ عفونت و آلرژی‌های چشمی برگزار شد.

دبیر اجرایی پانزدهمین سمینار سالیانه فارابی، روشهای جراحی رفراكتیو را جایگزین مناسبی برای عینك و لنز عنوان كرد و افزود: قدم نخست برای اعمال جراحی تمایل فرد برای تغییر عینك و یا لنز جهت اصلاح عیوب انكساری است.

دكتر ملك مدنی، با بیان اینكه شیوه‌های مدرن جراحی‌های عیوب انكساری در 8 سمپوزیوم و6 كارگاه به بحث و بررسی گذاشته می‌شود، گفت: بیش از 700 شركت كننده از سراسر كشور در سمینار امسال در مجتمع نفت محمود آباد مازندران، حضور یافتند و این سمینار تا روز جمعه ادامه دارد.

وی، پانزدهمین سمینار چشم فارابی را به لحاظ محتوایی در سطح خوبی ارزیابی كرد و در ادامه اظهار امیدواری كرد كه در این گردهمایی اشكالات تكنیكی چشم پزشكان اصلاح شود.

دبیر اجرایی پانزدهمین سمینار سالیانه فارابی، ادامه داد: طی چند دهه گذشته با پیدایش تدریجی شیوه‌های جراحی رفراكتیو به ویژه لیزیك، لازك و PRK و نیز امن شدن و كاهش عوارض این روش‌ها بیماران تمایل بیشتری به استفاده از این شیوه جراحی نسبت به عینك و لنز دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha