وزارت بهداشت با صدور اطلاعیه‌ای از هموطنان خواست که از سفرهای غیرضروری به کشورهایی که بیماری آنفلوانزای خوکی در آنجا شیوع پیدا کرده است، پرهیز کنند.

در این اطلاعیه در خصوص تاریخچه این بیماری آمده است: «موارد بیماری آنفلوانزای خوکی از 18 مارس (28 اسفندماه) در مکزیک مشاهده شده است و تا 5 آوریل (16 فروردین) سال جاری تقریباً موارد بیماری با مرگ همراه نبوده است و از این تاریخ به بعد، مرگ بر اثر این نوع آنفلوانزا رو به افزایش گذاشته است»

در ادامه این اطلاعیه با اشاره به این که تاکنون 2000 نفر به این بیماری مبتلا شده‌ اند، آمده است: «تاکنون حدود 150 نفر جان خود را از دست داده‌اند و همه فوت‌شدگان ساکنین کشور مکزیک بوده‌اند»

وزارت بهداشت در این اطلاعیه با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ موردی از این بیماری در کشور ما و در قاره آسیا مشاهده نشده است، بهترین راه پیشگیری از این بیماری را رعایت نکات بهداشتی عنوان کرد.

در ادامه این اطلاعیه با اشاره به این که بیماری آنفلوانزای خوکی از طریق عطسه، سرفه کردن و دست دادن با دست فرد مبتلا منتقل می‌شود، به رعایت نکات بهداشتی، شستشوی دستها، استفاده از دستمال در هنگام سرفه و عطسه و خودداری از تماس نزدیک با بیماران مبتلا تاکید شده است.

وزارت بهداشت در ادامه این اطلاعیه با توجه به این که این بیماری در حال حاضر در قاره‌ های آمریکا و اروپا شیوع پیدا کرده است از هموطنان خواست در حد امکان از سفرهای غیرضروری به کشورهای این دو قاره خودداری کنند.

وزارت بهداشت طی مکاتبه ‌ای با سازمان گردشگری از این سازمان خواسته است تا به مسافران مکزیک و قاره آمریکا هشدارهای لازم را برای پیشگیری از آنفلوانزای خوکی ارائه دهد. ضمن اینکه این وزارتخانه تاکید کرده است در فرودگاههای بین‌المللی کشور افراد مشکوک باید به بهداری فرودگاه مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha