دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 159243

تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که خال‌های مشکوک دارند باید مورد آزمایش‌های متناوب قرار گیرند زیرا اگر به سرطان پوست مبتلا شده باشند و در مراحل اولیه تشخیص داده شود، قابل درمان خواهد بود.

سلامت نیوز: تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که خال‌های مشکوک دارند باید مورد آزمایش‌های متناوب قرار گیرند زیرا اگر به سرطان پوست مبتلا شده باشند و در مراحل اولیه تشخیص داده شود، قابل درمان خواهد بود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا، نتیجه تحقیقات جدید منتشر شده در نشست تابستان ۲۰۱۵ آکادمی بیماری‌های پوستی در نیویورک حاکی از این است که نه تنها افرادی که بیش از ۵۰ خال دارند مستعد ابتلا به ملانوم یا سرطان پوست بدخیم هستند بلکه افرادی که خال‌های کمتری هم دارند از ابتلا به ملانوم در امان نیستند.

به گزارش Medical News Today،دکتر کارولین کیم متخصص پوست دانشگاه پزشکی هاروارد در بوستون با بیان اینکه ملانوم نوعی سرطان پوست است که معمولاً از یک خال شروع می‌شود، می‌گوید: همه ملانوم‌ها به لحاظ ژنتیکی یکسان نیستند و ممکن است عوامل دیگری ملانوم را رقم بزند.

تحقیقات می‌گوید؛ افرادی که تعداد زیادی خال دارند باید بدانند که نسبت سایر افراد احتمال بیشتری در ابتلا به سرطان پوست دارند اما کسانی که خال کمتری دارند نیز با انواع دیگری از خطر‌ها مواجه هستند.

ملانوم کشنده‌ترین شکل سرطان پوست است و اگرچه تنها ۲ درصد از سرطان‌های پوست را در آمریکا تشکیل می‌دهد اما بیشترین عامل مرگ در میان مبتلایان به سرطان پوست است.

جامعه سرطان آمریکا در سال ۲۰۱۵ حدود ۷۳۸۷۰ نفر مبتلا به ملانوم را تشخیص داده که این بیماری ۹۹۴۰ نفر را به کام مرگ کشانده است، پژوهشگران با بررسی بیماران دریافتند بیمارانی که خال‌های کمتری هم داشتند دچار ملانوم سخت شدند، از این تعداد بیمار گفته شده تنها ۸۹ نفر بیش از ۵۰ خال داشتند.

پژوهشگران توصیه می‌کنند؛ افرادی که خال‌های مشکوک دارند باید مورد آزمایش‌های متناوب قرار گیرند اگر سرطان پوست در مراحل اولیه در آنها تشخیص داده شود، قابل درمان است، یکی از راهکارهای محتاطانه نیز دوری از نور خورشید است که مهم‌ترین علت بروز ملانوم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha