دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 159258

طب سوزنی از دیرباز تاکنون در بسیاری از کشورها به‌ویژه شرق آسیا طرفداران زیادی داشته است و متخصصان این امر معتقدند که می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را درمان کند.

سلامت نیوز:طب سوزنی از دیرباز تاکنون در بسیاری از کشورها به‌ویژه شرق آسیا طرفداران زیادی داشته است و متخصصان این امر معتقدند که می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را درمان کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، پژوهشگران دانشگاه «کالیفرنیا ایروین» به تازگی بعد از مطالعات گسترده در این زمینه به نتایجی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد استفاده از طب سوزنی در مبتلایان به فشار خون بالا علاوه‌بر کاهش مقدار فشار خون، خطر ابتلا به حملات و بیماری‌های قلبی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.


نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که طب سوزنی الکتریکی می‌تواند فشار خون بالا را بعد از شش هفته کاهش دهد. طب سوزنی الکتریکی نوع خاصی از طب سوزنی است که در آن تکانه‌های الکتریکی با شدت پایین از طریق سوزن‌هایی که به نقاط خاصی زده می‌شوند، به بدن وارد می‌شوند.

با استفاده منظم از این روش، طب سوزنی الکتریکی می‌تواند فشار خون بالا را در بیماران کنترل کند و خطر بروز بیماری‌ها و حملات قلبی را در درازمدت کاهش دهد. محققان بر این باورند که با تلفیق روش‌های درمانی سنتی شرقی و شیوه‌های غربی می‌توانند راهبردهای مفیدی را برای درمان میلیون‌ها آمریکایی مبتلا به فشار خون بالا ارائه دهند.
یافته‌ها حاکی از آن است که به‌طور تقریبی 70 درصد بیمارانی که از روش طب سوزنی الکتریکی استفاده کرده‌اند با کاهش قابل توجهی در فشار خون روبه‌رو شده‌اند. طبق آمارهای ارائه شده از سوی مراکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا، حدود 70 میلیون آمریکا که 29 درصد جمعیت را شامل می‌شوند، از فشار خون بالا رنج می‌‌برند در حالی که تنها نیمی از مبتلایان تحت روش‌های کنترلی قرار دارند.

فشار خون بالا سالانه حدود 46 میلیارد دلار برای دولت آمریکا هزینه دربردارد. استفاده از طب سوزنی الکتریکی می‌تواند فشار سیستولیک (حد بالای فشار خون) را بین شش تا هشت میلی‌متر جیوه و فشار دیاستولیک (حد پایین فشار خون) را تا چهار میلی‌متر جیوه کاهش ‌دهد
این درمان همچنین تا 41 درصد مانع از تجمع هورمون نوراپی نفرین در خون می‌شود. این هورمون باعث گرفتگی عروق خونی و افزایش فشار خون و قند خون می‌شود. علاوه‌بر این، تا 67 درصد مقدار هورمون رنین را کاهش می‌دهد؛ این هورمون در کلیه‌ها ترشح شده و فشار خون را کم می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha