سازمان جهانی بهداشت مواردی از شناسایی آنفلوانزای خوکی را در انگلیس و اسپانیا خبر داد و اعلام کرد: 11 مورد مشکوک به این بیماری که در اروپا به جای آنفلوانزای خوکی آن را آنفلوانزای جدید می نامند نیز در ایتالیا مورد آزمایش ویروس AH1N1 قرار گرفته اند.

موارد شناسایی شده تب خوکی در آمریکا و به خصوص در کالیفرنیا رو به رشد است. در کالیفرنیا تاکنون 10 نفر با این بیماری تماس پیدا کرده اند و آرنولد شوایتزینگر فرماندار کالیفرنیا حالت فوق العاده اعلام کرده است.
همچنین باراک اوباما از کنگره درخواست اختصاص 5/1 میلیارد دلار برای مبارزه با اپیدمی کرده است.

از سویی دیگر سازمان جهانی بهداشت، سطح موقعیت خطر همه گیری آنفلوانزای خوکی را به چهار افزایش داده است. رده بندی سطح موقعیت خطر از یک تا شش است. موارد ثبت شده ابتلا به این بیماری جدید رو به افزایش هستند و موقعیت "بسیار جدی" اعلام شده است.

مجموع موارد آنفلوانزای خوکی که رسما از سوی سازمان جهانی بهداشت اعلام شده اند و در لابراتوار صحت آنها تائید شده اند از 73 نفر به 79 مورد در 6 کشور رسیده است.

آمریکا با 40 مورد ابتلا، مکزیک با 26 مورد، کانادا با 6 مورد، اسپانیا با دو مورد، انگلیس با دو مورد و نیوزلند با سه مورد کشورهای آسیب دیده از این بیماری هستند.

تاکنون هفت نفر در اثر این بیماری جان باخته اند که همگی در مکزیک ثبت شده است. این درحالی است که آمار وزارت بهداشت مکزیک تعداد موارد مرگ در این کشور را 159 نفر اعلام کرده است که هنوز مورد تائید سازمان جهانی بهداشت قرار نگرفته اند.

درخصوص گسترش این ویروس کارشناسان تاکید کرده اند که موارد جدیدی که در انگلیس و نیوزلند ثبت شده اند مسافر بوده اند و این یک نکته مهم برای ارزیابی درصد افزایش فاز اعلام خطر به شمار می رود.

به گفته این کارشناسان حتی اگر بیماری به این دو کشور رسیده باشد باز به معنای تثبیت آن در این کشورها نیست.

از سویی دیگر، موسسه بیماریهای عفونی پاویا در ایتالیا در حال بررسی چهار بیمار مبتلا به آنفلوانزای هستند که پس از گذراندن تعطیلات در مرز میان کالیفرنیا و مکزیک به ایتالیا بازگشته اند.

در حالی که شرایط این چهار نفر نگران کننده نیست اما مشکوک به آنفلوانزای خوکی هستند. نتایج آزمایشات این چهار بیمار در روزهای آینده اعلام می شود.

همچنین وزارت رفاه ایتالیا اعلام کرد که تا این لحظه در کل 11 مورد مشکوک به این بیماری در ایتالیا مورد آزمایش ویروس AH1N1 قرار گرفته اند که نتایج تست آنها هنوز مشخص نشده است. به همین منظور سیلویو برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا در یک کنفرانس خبری با "دونالد توسک" نخست وزیر لهستان اظهار داشت: "در این مرحله نیازی نیست که حرفهای زیادی گفته شود. در این موقعیت هیچ خطری وجود ندارد اما نیاز داریم که راه مقابله با این بیماری را پیدا کنیم که تاکنون پیدا نشده است."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha