سرپرست دفتر مدیریت منابع انسانی وزارت بهداشت با تاکید بر عدم تغییر قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان آخرین تغییرات اجرایی طرح خدمات قانونی پزشکان و پیراپزشکان را تشریح کرد و گفت: تغییرات اجرایی در راستای توزیع عادلانه پزشکان در کشور صورت گرفت.

عزیزالله حاجعلیزاده در گفتگو با مهر افزود: قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان همچون گذشته است و تغییر نکرده است. تنها تغییر آن در نحوه اجرای قانون است که به منظور تامین نیروی انسانی در محلهای فاقد پزشک کشور انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: سیاست توزیع و تامین پزشک در کل کشور از وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و در واقع کنترل ورودی و خروجی نیروی انسانی پزشک بر عهده این وزارتخانه است.

تغییرات اجرایی در راستای توزیع عادلانه تر صورت گرفت

حاجعلیزاده گفت: وزارت بهداشت تصمیم گرفت برای نظارت بر اجرای این قانون تغییراتی در نحوه توزیع نیروی انسانی انجام دهد تا هم توزیع عادلانه تری صورت گیرد و هم نیروی انسانی مناطق فاقد پزشک کشور تامین شود.

وی اضافه کرد: از سال 70 تاکنون فارغ التحصیلان مشمول قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان می توانستند با مراجعه به دانشگاههای علوم پزشکی محل خدمت خود را تعیین کنند اما به دلیل عدم تقاضا برای خدمت در مناطق محروم، تصمیم گرفته شد تغییری در نحوه توزیع صورت گیرد.

تهیه نرم افزار برای ثبت نام اینترنتی پزشکان عمومی

سرپرست دفتر مدیریت منابع انسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در ابتدا قرار بود که همانند پیش از سال 70 متقاضیان به وزارت بهداشت برای تقسیم نیروها مراجعه کنند اما پس از بررسی نهایی، تصمیم گرفته شد نرم افزاری برای این کار تهیه شود تا ضمن کاسته شدن از مراجعات، امکان لازم برای ثبت نام همه افراد فراهم شود.

وی با اشاره به خصوصیات این نرم افزار خاطرنشان کرد: در این نرم افزار وضعیت نیروی انسانی موجود بر اساس مناطق محروم و اولویتهای کشوری در نظر گرفته شده است و متقاضیان می توانند با انتخاب اولویت خود در محل مورد نظر خدمت خود را ارائه دهند. از سوی دیگر امتیازات افراد نیز در تعیین محل خدمت موثر است.

تشریح وضعیت شرکت متاهلین و مجردین مرد و متاهلین و مجردین زن در طرح

حاجعلیزاده در ادامه با تشریح وضعیت شرکت متاهلین و مجردین مرد و متاهلین و مجردین زن برای شرکت در طرح خدمات قانونی پزشکان و پیراپزشکان به مهر گفت: اولویت اصلی برای تامین نیروی انسانی در مناطق محروم است. در حال حاضر کلیه زنان پزشک مشمول قانون که متاهل هستند می توانند محل خدمت خود را از کلیه استانهای محل زندگی همسر خود انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: نیروی انسانی مجرد و متاهل مرد مشمول قانون می توانند از میان 13 استان، اولویت های خود را انتخاب کنند و پس از انتخاب محل خدمت بر اساس امتیازاتی از جمله بومی بودن، عائله مندی، تعداد فرزندان و .... تعیین می شود.

اعلام شهرها و استانهای مجاز برای تعیین محل خدمت پزشکان

سرپرست دفتر مدیریت منابع انسانی وزارت بهداشت اظهار داشت: شهرها و استانهایی از جمله اردبیل، ارومیه، اهواز، ایلام، خراسان جنوبی، زابل، زاهدان، گناباد، کرمان، هرمزگان، کردستان، شهرکرد و یاسوج از مکان هایی هستند که داوطلبان مرد می توانند آن را انتخاب کنند.

وی گفت: زنان پزشک مجرد علاوه بر شهرها و استانهایی که اعلام شده می توانند محل خدمت خود را نیز بر اساس اولویت از میان شهرها و استانهای قزوین، زنجان، لرستان و خراسان شمالی، یزد، همدان و کرمانشاه انتخاب کنند.

حاجعلیزاده خاطرنشان کرد: از آنجا که بر اساس قوانین کشور، زن تابع مرد محسوب می شود، در مورد زوج های پزشک محل خدمت بر اساس محل خدمت مرد تعیین می شود.

حقوق پزشکان طرحی به موقع پرداخت می شود

وی در مورد حقوق پرداختی به پزشکان طرحی به مهر گفت: پس از ارسال احکام این دسته از پزشکان، حقوق آنها نیز پرداخت می شود و وزارت بهداشت گزارشی در مورد پرداخت نشدن حقوق پزشکان طرحی دریافت نکرده است اما ممکن است برخی پزشکان طرحی در طرح پزشک خانواده هم حضور داشته باشند که در حال حاضر 30 درصد حقوق آنها پس از پایش عملکرد به آنها پرداخت می شود.

سرپرست دفتر مدیریت منابع انسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر نرم افزار تنها مربوط به پزشکان مشمول قانون خدمات می شود و گروه های داروسازی، علوم آزمایشگاهی، پرستاران و .... همچون گذشته باید برای تعیین محل خدمت خود به دانشگاههای علوم پزشکی مراجعه کنند.

پیش بینی حضور 500 پزشک مشمول قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان در دوره فصل بهار

وی یادآور شد: پیش بینی می شود در فصل بهار حدود 500 پزشک مشمول قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان باشند که تاکنون 330 نفر به کمک نرم افزار در طرح ثبت نام کرده اند.

حاجعلیزاده با اشاره به رضایتمندی گروه پزشکان از ثبت نام اینترنتی در این طرح گفت: خوشبختانه بازخوردها نسبت به این نرم افزار مثبت بوده است اما در مجموع اداره طرح از کلیه نظرات پزشکان برای تصحیح و بهبود وضعیت ثبت نام اینترنتی و اجرای این قانون استقبال می کند. ما معتقدیم هر نظر اصلاحی می تواند به بهترین شکل مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha