میکروب‌شناسی آب و فاضلاب، بیماری‌های نوپدید، میکروب‌شناسی موارد خاص و طب انتظامی در شانزدهمین کنگره میکروب‌شناسی ایران به بحث و تبادل‌نظر گذاشته خواهد شد.

سلامت نیوز:میکروب‌شناسی آب و فاضلاب، بیماری‌های نوپدید، میکروب‌شناسی موارد خاص و طب انتظامی در شانزدهمین کنگره میکروب‌شناسی ایران به بحث و تبادل‌نظر گذاشته خواهد شد. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدمهدی فیض‌آبادی دبیر شانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی در ابتدای مراسم ضمن اعلام برنامه‌های این کنگره گفت: کنگره امسال تفاوت‌های محسوسی با کنگره‌های سال‌های گذشته دارد و پنل‌های تخصصی با نظرات کارگروه‌ها شکل گرفته است و در این خصوص همکاری بسیار خوبی با شرکت آب و فاضلاب، بهداری کل ناجا و 12 بیمارستان فعال در این حوزه در جریان است.


وی ادامه داد: باید نقش کارکردهای میکروب‌شناسی پررنگتر باشد و ارتباط انجمن با مراکز تخصصی مرتبط افزایش پیدا کند، همچنین در بحث آموزشی، مشکلات بسیار زیادی داریم و علی‌رغم تعداد بالای فارغ‌التحصیلان این رشته جایگاه مناسبی برای این افراد پیش‌بینی نشده است و خلأ به کارگیری میکروب‌شناسان در بسیاری از حوزه‌ها احساس می‌شود.


فیض‌آبادی ادامه داد: هنوز آزمایشگاه‌های میکروب‌شناسی در بسیاری از بیمارستان‌ها شکل نگرفته است و جای بسیاری از روش‌های مدرن تشخیص طبی در مراکز درمانی خالی است.
در ادامه این مراسم، حسن شجاعی دبیر اجرایی کنگره به طرح مباحث این کنگره پرداخت و گفت: زمینه‌های جدیدی در حال بحث و بررسی قرار دارد که در کنگره‌های گذشته به صورت اختصاصی به آن پرداخته نشده بود. میکروب‌شناسی آب و فاضلاب و بیماری‌های نوپدید از محورهای مهم بحث و تبادل‌نظر در جریان این کنگره خواهد بود.
وی ادامه داد: همچنین میکروب‌شناسی موارد خاص و پزشکی انتظامی از مباحث دیگری است که به صورت علمی و تخصصی بر روی آن متمرکز خواهیم شد.
شانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران 3 تا 5 شهریورماه در سالن همایش‌های ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.


       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha