برخی از فارغ التحصیلان دختر رشته پزشکی به نحوه جدید اجرای طرح خدمات قانونی و محدودیت استانهای اعلام شده برای انتخاب محل خدمت قانونی پزشکان و پیراپزشکان اعتراض کردند.

"ف . ر" یکی از فارغ التحصیلان رشته پزشکی از یکی از دانشگاههای علوم پزشکی تیپ یک در تماس با خبرگزاری مهر با اشاره به این موضوع که قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان قانونی است که باید برای همه به صورت عادلانه انجام گیرد، ‌گفت: محدودیت انتخاب استان موجب می شود که مشکلاتی برای دختران ایجاد شود.

وی اضافه کرد: این قانون موجب شده که ما مثل دوره سربازی پسران که در انتظار تقسیم به بخشهای مختلف هستند در انتظار باقی بمانیم که یک نوع بلاتکلیفی محسوب می شود. ضمن اینکه رفتن دختران به مناطق دور افتاده دشوار به نظر می رسد.

یکی دیگر از فارغ التحصیلان رشته پزشکی نیز در اعتراض به محدودیت انتخاب استانی خاطرنشان کرد: پیش از این با مراجعه به دانشگاهها می توانستیم محل خدمت را انتخاب کنیم اما محدودیت فعلی برای فارغ التحصیلان دختر مشکلاتی را ایجاد می کند.

این فارغ التحصیل رشته پزشکی اضافه کرد: محدودیت باعث می شود ما در انتخابهایمان محدود باشیم و نتوانیم مکان مناسب را انتخاب کنیم و با توجه به کمبودهایی که در شهرهای دورافتاده برای پزشکان زن وجود دارد، این محدودیت مشکل را افزایش می دهد.

از سوی دیگر "ر . ش" یکی دیگر از فارغ التحصیلان رشته پزشکی نیز با اشاره به این موضوع که توزیع عادلانه پزشکان به تنهایی با محدود کردن استانهای محل خدمت امکان پذیر نیست گفت: شرایط در همه جای کشور یکسان نیست و ممکن است در زمان ثبت نام در سایت مناطقی که امکانات بیشتری داشته باشند سریع تر تکمیل شود و حق سایر افراد تضییع شود.

وزارت بهداشت به تازگی نرم افزاری جهت انتخاب محل خدمت برای پزشکان عمومی مشمول قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان ارائه کرده است که این دسته از فارغ التحصیلان به محدودیت انتخاب محل خدمت در این نرم افزار اعتراض دارند.

وزارت بهداشت در این نرم افزار استانهای کردستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان را به عنوان گزینه های باز در نظر گرفته به این معنی که فارغ التحصیلان پزشکی عمومی با هر جنسیت و وضعیت تاهلی می توانند این چهار استان را انتخاب کرده و طرح خود را بلافاصله آغاز کنند.

در سایر مراکز باید پس از ثبت نام اینترنتی در انتظار اولویت بندی وزارت بهداشت بمانند.

شهرهای برخوردار یعنی تهران، شیراز، اصفهان و مشهد به هیچ عنوان پذیرای فارغ التحصیلان پزشکی عمومی در دوره طرح خدمات قانونی نخواهند بود.

شهرها و استانهایی از جمله اردبیل، ارومیه، اهواز، ایلام، خراسان جنوبی، زابل، زاهدان، گناباد، کرمان، هرمزگان، کردستان، شهرکرد و یاسوج از مکانهایی هستند که داوطلبان مرد می توانند آن را انتخاب کنند. زنان پزشک مجرد نیز علاوه بر شهرها و استانهایی که اعلام شده می توانند محل خدمت خود را نیز بر اساس اولویت از میان شهرها و استانهای قزوین، زنجان، لرستان و خراسان شمالی، یزد، همدان و کرمانشاه انتخاب کنند.

از آنجا که بر اساس قوانین کشور، زن تابع مرد محسوب می شود در مورد زوج های پزشک محل خدمت بر اساس محل خدمت مرد تعیین می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha