سمپوزیوم بین المللی صرع روز سه شنبه با حضور متخصصان در بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد.

سلامت نیوز:سمپوزیوم بین المللی صرع روز سه شنبه با حضور متخصصان در بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا در این نشست علمی یک روزه دکتر کریستف کلینگ هاوس رییس بخش صرع شناسی بیمارستان اوزنابروک آلمان و 60 نفر از متخصصان داخلی مغز و اعصاب، جراحان مغز و اعصاب و دانشجویان این رشته حضور دارند.رییس سمپوزیوم بین المللی صرع در حاشیه برگزاری آن به خبرنگاران گفت: ارائه آخرین یافته ها درمورد تشخیص و درمان بیماری صرع و نحوه مراقبت از بیماران مبتلا از اهداف برگزاری این سمپوزیوم است.

پروفسور علی گرجی افزود: ارائه 6 سخنرانی درباره پیشرفته ترین روش های تشخیص و درمان صرع، نتایج جراحی صرع، ژنتیک صرع، درمان های دارویی صرع، مباحث صرع مقاوم به درمان و معرفی موارد درمان شده از جمله مباحثی است که در این سمپوزیم مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.وی ارزیابی قبل از جراحی در بیماران صرع مقاوم به درمان را نیز عنوان کارگاه آموزشی این سمپوزیوم ذکر کرد.

این پزشک متخصص مغز و اعصاب گفت: بیماری صرع به علت افزایش تحریک پذیری چند سلول مغزی رخ می دهد و بدین دلیل اینگونه بیماران دچار تشنج می شوند.پروفسور گرجی افزود: مرکز تشخیص و درمان صرع بیمارستان رضوی مشهد از چهار سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است؛ این مرکز از پیشرفته ترین و منحصر به فرد ترین مراکز تشخیص و درمان صرع در کشور به شمار می رود.

وی اظهار کرد: تاکنون 70 بیمار مبتلا به صرع که سال ها دارو استفاده می کرده اند، پس از تشخیص جراحی شده و اکنون به طور کامل بهبود یافته اند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 300 بیمار مبتلا به صرع به مرکز تشخیص و درمان صرع بیمارستان رضوی مراجعه کرده اند.

بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد متعلق به آستان قدس رضوی در زمینی به مساحت 39 هکتار در پنج طبقه از سال 1384 دایر شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha