بیست و پنجمین كنگره بین‌المللی رادیولوژی ایران عصر روز سه شنبه 8 اردیبهشت ماه با حضور پزشكان داخل كشور و بیش از 20 میهمان خارجی در محل هتل المپیك تهران گشایش یافت.

دبیر بیست و پنجمین كنگره بین المللی رادیولوژی ایران از بهره‌گیری یك روش جدید با استفاده از رادیولوژی دیجیتال خبر داد كه به كمك آن می‌توان بیماریهای مفصلی - عضلانی را در مراحل اولیه ابتلای شخص به بیماری تشخیص داد.

دكتر منصور فاتحی در حاشیه برپایی بیست و پنجمین كنگره انجمن رادیولوژی ایران با اعلام این خبر افزود: این شیوه علاوه بر امكان تشخیص زودهنگام بیماری به پزشك این امكان را می‌دهد كه سیر بهبود بیمار را از طریق تهیه تصاویر در طول مدت درمان دنبال كند.

وی تصریح كرد: با توجه به اهمیت این موضوع از یك سو و از سوی دیگر توسعه تكنولوژی كه تشخیص بسیاری از بیماریها را در مراحل اولیه امكانپذیر می‌سازد، موضوع اصلی كنگره امسال بیماریهای دستگاه عضلانی و حركتی انتخاب شده است.

دكتر فاتحی ادامه داد: به دلیل نو بودن این رشته و با وجود بهره گیری از آن در كشورهای پیشرفته‌، رادیولوژیست‌ها آشنایی كمی با این مقوله دارند كه افزایش دانش پزشكی رادیولوژیست‌ها كه یكی از اهداف این كنگره است می‌تواند سبب صرفه جویی در زمان و وقت بیمار و پزشك شود.

وی از سی تی اسكن‌های مدرن به عنوان تكنیك نوین دیگری نام برد كه به كمك تهیه تصاویر سه بعدی از ستون فقرات و اندام‌ها تحول عظیمی در دانش پزشكی ایجاد كرده و به درك بهتر پزشكان از اقدام‌ها پیش از عمل جراحی منجر می‌شود.

دكتر فاتحی تصریح كرد: با افزودن قطعه‌ای خاص به دستگاه‌های سونوگرافی امكان تصویربرداری از مچ دست‌ها، آرنج، زانو، شانه و سایر اندام‌ها پدید آمده كه این امر مزیت‌های زیادی از جمله صرفه جویی در زمان و هزینه نسبت به روش MRA دارد.

وی با تاكید بر توسعه رادیولوژی دیجیتال یادآور شد: تجربه كشورهای پیشرفته نشان داده است كه سرمایه گذاری اولیه روی رادیولوژی دیجیتال سبب بازگشت 3 تا 5 ساله سرمایه می‌شود.

دبیر بیست و پنجمین كنگره رادیولوژی همچنین از دقت تشخیص رادیولوژی دیجیتال به عنوان عمده ترین مزیت این شیوه نام برده تاكید كرد: به كمك نرم افزارهای تشخیصی در تصویربرداری می‌توان تا 99 درصد دقت تشخیص را افزایش داد.

وی ادامه داد: دقت این تصاویر به ویژه در ماموگرافی به امكان تشخیص دقیق‌تر توده‌های پستان كمك شایانی می‌كند.

به گفته دكتر فاتحی در بیست و پنجمین كنگره بین‌المللی رادیولوژی ایران آخرین دستاوردهای علم تصویر برداری با حضور میهمانان داخل و خارج كشور ارایه می‌شود.

وی موضوع مدیریت در رادیولوژی را به عنوان یكی از محورهای كلیدی این همایش برشمرد.

لازم به ذكر است، این كنگره تا روز جمعه 11 اردیبهشت ماه به كار خود ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha