معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت از تدوین لایحه سلامت روان و راه‌اندازی پایگاهی برای کنترل بخشنامه‌های حوزه سلامت خبر داد.

سلامت نیوز:معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت از تدوین لایحه سلامت روان و راه‌اندازی پایگاهی برای کنترل بخشنامه‌های حوزه سلامت خبر داد.
به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهندس طاهر موهبتی همزمان با هفته دولت در نشستی خبری گفت: لایحه سلامت روان در حال حاضر آماده شده است و به زودی به مجلس تقدیم می‌شود.


وی با اشاره به راه‌اندازی یک پایگاه برای کنترل بخشنامه‌های حوزه سلامت گفت: ما در حال راه‌اندازی پایگاهی هستیم که مربوط به بخشنامه‌هاست که از یکم شهریورماه عملیاتی شده است و به مدت پنج ماه به معاونت‌ها سطح دسترسی می‌دهیم که تمام بخشنامه‌ها وارد پایگاه شود، بعد از آن نیز هیچ بخشنامه‌ای نیز لازم‌الاجرا نخواهد بود مگر آنکه وارد این پایگاه شود. بعد از این مهلت نیز گروه‌های حقوقی تشکیل می‌دهیم و بخشنامه‌ها را بازنگری می‌کنیم.


معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت درخصوص مکاتبات مجلس و وزارت بهداشت گفت: تاکنون 46 هزار مکاتبه در حوزه سلامت به مجلس ارائه شده است و این حجم از مکاتبات بی‌سابقه است. تقریبا همه وزرا در صحن مجلس مورد سوال قرار گرفتند اما وزارت بهداشت تاکنون حتی یک کارت هم نگرفته است که به خاطر تعامل خوب وزیر بهداشت با مجلس است.


موهبتی با اشاره به فراگیر بودن طرح تحول نظام سلامت در همه حوزه‌ها گفت: سلامت جزو اولویت‌های اول دولت بوده است. طرح تحول تنها برای وزارت بهداشت نیست، بلکه طرح تحول نظام است چون سلامت مهم‌ترین بخش است.


وی اعلام کرد: ما در حدود 2096 قانون مرتبط با حوزه سلامت داریم که نشان‌دهنده تورم قانون است. در سال 89 مجلس قانونی تصویب کرد که دستگاه‌های اجرایی قوانین خود را تنقیح کنند و به مجلس آورند که تصویب شود. وزارت بهداشت نیز اولین دستگاهی بود که این کار را انجام داد.
معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت راه‌اندازی پایگاه ملی قوانین و مقررات حوزه سلامت و تدوین مجموعه کتب علمی براساس قوانین حوزه سلامت را از برنامه‌های در دست اقدام این معاونت اعلام کرد.


موهبتی اصلاح ساختارهای نظام سلامت، تامین منابع مالی پایدار، افزایش و بهبود کیفیت را به عنوان چارچوب‌های اصلی برنامه ششم توسعه در حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: تاکنون 20 بند از احکام حوزه سلامت در برنامه پنجم توسعه به عنوان حکم دائمی تصویب شده است که این امر در شوراهای برنامه‌ریزی به نتیجه رسیده است.


معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت اظهار کرد: براساس تاکید مقام معظم رهبری اصلاح ساختار نظام سلامت براساس بند 7 سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبری باید در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha