پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 15945

پژوهشگران فنلاندی در گزارش جدیدی اعلام كردند: خواب مناسب و كافی در طول شب می‌تواند از میزان رفتارهای نامطلوب و بیش فعالی كودكان بكاهد.

روانشناسان تاكید كرده‌اند: خواب شبانه روی رفتارهای كودكان و خلق و خوی آنها تاثیر می گذارد. در این تحقیق كه روی گروهی از كودكان هفت یا هشت ساله انجام گرفته نشان می‌دهد كه برخی از كودكان كه كم می‌خوابند اگرچه ممكن است در ظاهر خسته به نظر نرسند اما در عوض رفتارهای نامناسبی از خود بروز می‌دهند. در این تحقیق 280 مطالعه روی اطفال بازبینی و معلوم شد؛ كودكانی كه در طول شب كمتر از هشت ساعت می‌خوابند در طول روز دچار بیش فعالی می‌شوند.

روانشناسان و كارشناسان علوم رفتاری خاطرنشان كردند: خواب كافی شبانه باعث بهبود رفتاری در كودكان سالم می‌شود و علائم ADHA اختلال بیش فعالی – نقص توجه را در آنها كاهش می‌دهد.

پژوهشگران هم چنین تاكید می‌كنند كه كمبود خواب به طور مزمن به یك معضل مهم در بین بزرگسالان در كشورهای غربی تبدیل شده است و می‌تواند عواقب ناخوشایندی برای سلامت و زندگی روزمره آنها داشته باشد. این گروه از محققان معتقدند كه هنوز اطلاعات كافی درباره تاثیر كمبود خواب بر زندگی كودكان ندارند و مطالعات بیشتری باید در این زمینه انجام گیرد. آنها می‌گویند: در حال حاضر یك سوم از كودكان آمریكایی دچار كمبود خواب هستند كه این امر به سلامت و زندگی آنها لطمه می‌زند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha