چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 159467

گاهی دانه های قرمز و خارش دار یک باره روی پوست ظاهر می شود و ما سر در گم می شویم که آیا باید به پزشک مراجعه کنیم یا می توان با پمادهای «OTC» آن را برطرف کرد.

این جوش ها را نادیده نگیرید

سلامت نیوز: گاهی دانه های قرمز و خارش دار یک باره روی پوست ظاهر می شود و ما سر در گم می شویم که آیا باید به پزشک مراجعه کنیم یا می توان با پمادهای «OTC» آن را برطرف کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، خیلی از این دانه ها به خوبی با پمادهای «OTC» برطرف می شود اما برخی نیز نشانه یک مشکل جدی است. نکته ای که باید به خاطر سپرد این است که در صورت وجود علایم بیماری باید به پزشک مراجعه کرد.

به  گزارش سایت «MSN»،یک جوش یا دانه پوستی می تواند علایم یک بیماری خود ایمنی یا عفونت بیماری «لایم» باشد. گاهی نیز گزیدگی حشرات یا تماس پوست با نوعی گیاه باعث حساسیت می شود که باید توسط پزشک بررسی شود. علایمی که باید به آن توجه کرد عبارت است از؛

*تب یا درد همراه با دانه های پوستی می تواند علامت عفونت یا واکنش حساسیت باشد.

*پخش ناگهانی کبودی مانند زخم می تواند از علایم التهاب رگ ها باشد و احتمال دارد که عملکرد پلاکت های خونی مختل شود.

*در صورتی که دانه های پوستی تداوم پیدا کند احتمال عفونت وجود دارد. برخی دانه های پوستی، در مراحل اولیه مشکلی ایجاد نمی کند اما پس از بروز عفونت مجدد، مشکل ساز می شود.

علایم عفونت شامل گرم شدن بدن، احساس درد، ترشح بدبوی زرد یا سبز رنگ

*هر نوع عفونت پخش شده می تواند از علایم یک واکنش حساسیت زا باشد. به عنوان مثال اگر در عرض ۲ هفته شروع داروی جدید، این اتفاق رخ دهد، این احتمال وجود دارد که به دارو حساسیت دارید.

*دانه های پوستی که به تاول تبدیل شود می تواند نشانه تماس پیدا کردن پوست با گیاه سمی باشد بنابراین باید به پزشک مراجعه کنید.

*لکه های بنفش رنگ که روی دست ها و پا ظاهر می شود، می تواند از علایم عفونت باشد.

*دانه های پوستی دایره شکل به ویژه در قسمت هایی که بیماری لایم اپیدمی شده است باید توسط پزشک کنترل شود.

به گفته پزشکان اگر از زمان ایجاد دانه ها تا زمان مراجعه به پزشک مرتب از آن عکس تهیه کنید، می تواند به شناسایی علت کمک بزرگی کند.

اگر بدون تجویز پزشک از پماد استفاده کردید که باعث خارش یا تاول شده، بهتر است پماد را کنار بگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha