چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 159501

شنا کردن در آب دریا یا استخرهای سر باز لذت بخش است اما گرایش به برخی رفتارهای نامناسب می‌تواند سلامت شما را به خطر بیاندازد.

سلامت نیوز: شنا کردن در آب دریا یا استخرهای سر باز لذت بخش است اما گرایش به برخی رفتارهای نامناسب می‌تواند سلامت شما را به خطر بیاندازد.

*استفاده نکردن از کرم مرطوب کننده بعد از شنا
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، بعد از شنا و قرار گرفتن زیر نور خورشید بدن دچار کم آبی می‌شود. بهترین کار این است که در عین نوشیدن ۱. تا ۲ لیتر آب ابتدا پوستتان را با حوله خشک کنید و تا هنوز نمناک است از کرم مرطوب کننده روی آن استفاده کنید. هرگز فراموش نکنید که ناخن‌هایتان هم به این رطوبت نیاز دارند.

*عدم استفاده از لایه بردارها
بر خلاف عقاید عموم مردم، لایه برداری سطحی پوست نه تنها به حذف سلولهای مرده و حذف ضایعات کمک می‌کند بلکه در صورتی که پوستتان در اثر برنزه شدن سایه روشن شده باشد این حالت را رفع می‌کند. می‌توانید از لایه بردارهای خانگی مثل شکر و عسل استفاده کنید.

*عدم استفاده از کرم‌‌های بعد از آفتاب سوختگی
این نوع کرم‌ها معمولا بعد از آفتاب سوختگی مصرف می‌شوند و می‌توانند سبب بهبود پوست شوند. این محصولات به شکل روغن، ژل و کرم موجودند.

*بی‌توجهی به موها
بعد از هر بار شنا باید موها را با شامپو شست و از ماسک‌‌های تغذیه کننده استفاده کرد. می‌توان موها را با آب سرد آب‌کشی کرد و از سرکه برای براق شدن کمک گرفت. بهتر است از سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha