چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 159526

بررسی‌ها نشان می‌دهد گرد و خاک موجود در فضای خانه به طور متوسط حاوی 9000 گونه مختلف از میکروب‌هاست.

سلامت نیوز:بررسی‌ها نشان می‌دهد گرد و خاک موجود در فضای خانه به طور متوسط حاوی 9000 گونه مختلف از میکروب‌هاست.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، گروهی از متخصصان دانشگاه کلرادو به بررسی گرد و خاک موجود در 1200 خانه در سراسر آمریکا پرداختند و دریافتند نوع باکتری‌ها و قارچ‌ها بسته به محل خانه‌، افراد ساکن در آن و حضور حیوانات خانگی متفاوت است.


این متخصصان با بیان اینکه از مدت‌ها قبل وجود میکروب‌ها در فضای خانه تایید شده بود اظهار داشتند: در این بررسی به دنبال آن بودیم تا مشخص شود این میکروب‌ها در فضاهای مختلف چه تفاوت‌هایی دارند.


به گفته متخصصان در آزمایش‌های انجام شده مشخص شد در فضای هر خانه به طور متوسط بیش از 2000 نوع مختلف از قارچ‌ها وجود دارد. هرچند ساختار دقیق اکوسیستم قارچی به محل ساخت خانه بستگی دارد. همچنین بیشتر قارچ‌های مشاهده در فضای خانه از خارج ساختمان به داخل نفوذ کرده‌اند.
متخصصان همچنین دریافتند به ازای هر خانه به طور متوسط 7000 نوع مختلف باکتری وجود دارد که انواع آن به افراد ساکن در خانه و اشیاء و موجودات داخل آن بستگی دارد.
علاوه بر این در این بررسی مشخص شد برخی از انواع باکتری‌ها در بدن زنان بیش از مردان شایع است و می‌توان تاثیر آن را بر باکتری‌های کشف شده در گرد و خاک خانه مشاهده کرد.
به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، متخصصان اکنون به دنبال آن هستند تا متوجه شوند چگونه وجود این موجودات در خانه روی سلامت انسان تاثیر می‌گذارد. همچنین در حالی که برخی میکروب‌ها با بروز بیماری‌ها و آلرژی‌ها مرتبط هستند بیشتر آنها بی‌ضرر بوده و در برخی موارد حتی مفیدند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha