مدیر کل توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان محیط زیست گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت آموزش و پرورش از ابتدای سال تحصیلی جدید 94-95 2400 مدرسه در سراسر کشور را سبز کنیم.

سلامت نیوز: مدیر کل توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان محیط زیست گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت آموزش و پرورش از ابتدای سال تحصیلی جدید 94-95 2400 مدرسه در سراسر کشور را سبز کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران، زهرا جواهریان عصر روز سه شنبه در مراسم رونمایی از عملیاتی شدن مدرسه سبز فضیلت 1و 2 در شهر ری که توسط شرکت کارت اعتباری ایران کیش اجرا شده است؛  گفت: 600 دبستان دخترانه و 600 دبستان پسرانه و 600 دبیرستان دخترانه و 600 دبیرستان پسرانه در سراسر کشور به این طرح می پیوندند.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای سال تحصیلی جدید معلم محیط زیست نیز در کلاس ها حضور خواهد یافت.

او با اشاره به اینکه مدرسه‌ای سبز است که دستورالعمل های خاصی در زمینه فضای سبز و آموزش در آن رعایت شود، گفت: مدیریت انرژی، مدیریت زباله و مدیریت آب بخشی از این دستور العمل ها هستند.

جواهریان گفت: از نظر آموزشی نیز ویژگی های خاصی در مدارس سبز مد نظر است به طوری که باید دانش آموزان در کنار آموزش دروس مختلف و رایج، درس محیط زیست را بیاموزند و به خانه و خانواده منتقل کنند.

به گفته این مقام سازمان محیط زیست، همانطور که در مدارس، دروس مختلف ساعت معینی از هفته را به خود اختصاص میِ‌دهند باید درس محیط زیست نیز در برنامه درسی کلاس ها گنجانده شود.

مدیرکل توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: چیستی محیط زیست باید به دانش آموزان آموزش آموزش داده شود تا آنها هوا، آب، خاک گونه‌های گیاهی و جانوری و سرمایه های زیستی کشور را بیاموزند و دریابند کدام دسته از سرمایه های محیط زیست در خطر است و باید برای آینده حفظ شود و در حفظ آن مساعدت ویژه داشته باشند.

او در مورد چگونگی انتخاب مدرسه فضیلت 1 و 2 در شهر ری برای سبز شدن گفت: یکی از معیارهای اصلی ما دولتی بودن این مدرسه بود چرا که مدارس غیر دولتی توانایی پرداخت بخشی از هزینه های خود را دارند.

او ادامه داد: این مدرسه بزرگ است و در دو شیفت صبح و بعد از ظهر حدود 700 دانش آموز در آن تحصیل می کنند و هر چه تعداد دانش آموزان بیشتر باشد آموزش محیط زیست در سطح وسیع تری صورت می گیرد.

به گفته جواهریان با توجه به متراژ بزرگ این مدرسه استفاده از انرژی خورشیدی می‌تواند در صرف جویی انرژی بسیار کمک کننده باشد و علاوه بر کاهش مصرف برق آلودگی های محیط زیست را کاهش دهد.

این مدیر کل سازمان محیط زیست یادآور شد علاوه بر نصب آبگرمن خورشیدی در این مدرسه؛ تهویه کلاس ها نیز بهبود یافته است چرا که پیش از این این کلاس ها به دلیل عدم برخورداری از تهویه مناسب فضای زیستی مطلوبی برای تحصیل محسوب نمی شدند.

به گفته او تعویض پنجره ها و نصب لامپ های کم مصرف از دیگر اقداماتی است که در این مدرسه انجام شده است.

بنابراین گزارش ، محسن شوکتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با اعلام این خبر گفت: روز گذشته طی مراسمی اولین مدرسه سبز شهرستان ری با حضور دکتر جواهریان مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد سازمان حفاظت محیط زیست در مدرسه دخترانه فضیلت 1و 2 این شهرستان افتتاح شد.

او با اشاره به اینکه این مدرسه در منطقه 13 آبان شهرستان قرار دارد و 600 دانش آموز در آن مشغول تحصیل هستند،گفت: این مدرسه با همکاری شرکت ایران کیش نسبت به اجرای برنامه های بهینه سازی مصرف انرژی از جمله استفاده از آبگرمکن خورشیدی ، لامپ های کم مصرف ، استفاده از پنجره های دوجداره ، اجرای برنامه مدیریت پسماند ، تفکیک زباله و مدیریت آب و همچنین ایجاد فضای سبز اقدام نموده و بعنوان اولین مدرسه سبز شهرستان ری معرفی گردید.

شوکتی به اجرای برنامه های آموزش محیط زیست به دانش آموزان این مدرسه با شروع سال تحصیلی جدید اشاره کرد و  گفت: دانش آموزان این مدرسه شروع سال تحصیلی جدید را با هدف ارتقاء سطح فرهنگ زیست محیطی آغاز خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha