یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 15953

استاد تغذیه دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: والدین نباید هیچ گاه از رشوه دادن یا تهدید کردن و حتی تشویق بی‌رویه برای غذا دادن به کودک استفاده کنند. بهترین و موثرترین روش در مورد کودکان کم اشتها این است که هرگز نسبت به غذا خوردن و نخوردن کودک واکنش نشان ندهند و حساسیت‌های او را تحریک نکنند.

دکتر مسعود کیمیاگر در گفت وگو با ایسنا گفت: کودکان غذا خوردن همراه با اجبار را دوست ندارند. گاهی اغلب پدر و مادرها از این روش برای تغذیه کودکانشان استفاده می‌کنند که پزشکان نیز با این روش مخالفند.

وی افزود: قدرت تمرکز در كودكان کمتر و شیطنت در آنها بیشتر است. والدین ضمن آگاهی از این نکته باید به کودکان اجازه تحرک حین غذا خوردن دهند و تعداد وعده‌های غذایی آنها را بیشتر کنند؛ چرا که این کار، معده کودک بی‌اشتها را فعال می‌کند و عادت به خوردن را در کودک آموزش می‌دهد. همچنین می توان برای رفع بی‌اشتهایی، در محل غذا خوردن کودکان تغییر ایجاد کرد؛ به گونه‌ای که همیشه در یک جا غذا صرف نشود.

دکتر کیمیاگر خاطرنشان كرد: گاهی اوقات باید به کودکان حق انتخاب داده و به آنها اجازه دهند تا غذا را در هر ظرفی که دوست دارند، صرف کنند. همچنین کودکان را برای خرید مواد غذایی همراه خود ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha