مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی در چهار دهه گذشته میان آمریکایی‌های سالخورده کاهش قابل توجهی پیدا کرده است اما جوانان و به ویژه زنان جوان در این آمار جایی ندارند.

سلامت نیوز:مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی در چهار دهه گذشته میان آمریکایی‌های سالخورده کاهش قابل توجهی پیدا کرده است اما جوانان و به ویژه زنان جوان در این آمار جایی ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، تحقیق تازه پژوهشگران دانشگاه اِمروی در جورجیا، ایالات متحده آمریکا نشان داده است که نرخ مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری‌های عروق کرونری قلب (CHD) در میان بزرگسالان بالای 25 سال در آمریکا بین سال‌های 1979 تا 2011 تغییرات فاحشی داشته است.یافته‌های این پژوهش که در ژورنال Circulation منتشر شده است، نشان می‌دهد که آمریکایی‌های 65 ساله و بالاتر از آن در سال‌های اخیر بسیار کمتر از بیماری‌های عروق کرونری قلب می‌میرند و این کاهش نرخ مرگ‌و‌میر در سال‌های اخیر بسیار بیشتر از کاهشی است که در سال 2000 مشاهده شد.اما این بهبود وضعیت در مورد مردان و زنان زیر 55 سال بسیار اندک است و به هیچ‌وجه نشانه‌ای از بهبود شرایط در مورد زنان جوان در فاصله 1990 تا 1999 دیده نشده و پس از آن هم کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری‌های عروق کرونری در این بخش از جمعیت بسیار ناچیز بوده است.

کوبینا ویلموت از بخش کاردیولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه اِمروی در این مورد می‌گوید: «بهبود اندک وضعیت مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری‌های عروق کرونری قلب در میان جوانان، به‌ویژه زنان جوان علت نامشخصی دارد اما به نظر ما این روند نشان از کمبود استراتژی‌های پیشگیرانه مؤثر در مورد جوانان، به ویژه زنان دارد.»اطلاع‌رسانی ناکافی در مورد بیماری‌های عروق کرونری قلب و کمبود منابع اقتصادی-اجتماعی مؤثر برای دسترسی به مراقبت‌های پیشگیرانه از عوامل احتمالی هستند که پژوهشگران به عنوان علت‌های این مسأله برمی‌شمارند. همچنین در این مورد می‌توان به افزایش نرخ ابتلا به دیابت و چاقی در جوانان و به ویژه زنان آمریکایی اشاره کرد.به گزارش پایگاه اینترنتی futurity.org وایولا واچارینو،

مدیر تحقیقات قلب و عروق دپارتمان اپیدمیولوژی دانشگاه اِمروی معتقد است: «یک علت محتمل در مورد کاهش اندک نرخ مرگ و میر CHD در میان جوانان در دهه‌های اخیر این است که در راهنماهای مربوط به پیشگیری، ریسک مربوط به جمعیت جوان‌تر دست کم گرفته شده است. ما احتمالاً لازم است در مورد آلگوریتم‌های پیش‌بینی خطر به فراتر از عوامل خطرآفرینی که به صورت سنتی در نظر گرفته می ‌شود، بیندیشیم. مثلاً عواملی مانند استرس و افسردگی به ویژه در میان زنان جوان شایع است که می‌توان آن را عامل قدرتمندی از لحاظ رشد بیماری قلبی در این گروه دانست.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha