معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از نصب دوربین در تمامی مهدهای کودک شهری تا پایان سال خبر داد و گفت: بیش از ۸ هزار مهد کودک مجهز به دوربین می شوند.

سلامت نیوز:معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از نصب دوربین در تمامی مهدهای کودک شهری تا پایان سال خبر داد و گفت: بیش از ۸ هزار مهد کودک مجهز به دوربین می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،حبیب الله مسعودی فرید درمورد نظارت بر مهدهای کودک  افزود: در حال حاضر یکی از اقداماتی که سازمان بهزیستی برای نظارت بر عملکرد و نحوه رفتار مربیان مهدهای کودک دارد نصب دوربین مداربسته در تمام مهدهای کودک در سراسر نقاط کشور است.
وی گفت: در مرحله اول این طرح مهدهای کودک شهری مجهز به دوربین می شوند و پس از اتمام این کار مهدهای کودک روستایی و حاشیه نشین نیز در صورت برخورداری از امکانات در آن نقطه از کشور دوربین نصب خواهد شد.البته این اقدام از سال قبل آغاز شده و تا پایان سال جاری در در تمامی مهدهای شهری انجام می شود.


به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، چنانچه مهد کودکی نسبت به نصب دوربین مداربسته اقدام کرده باشد این خود می تواند دلیلی بر افزایش تعداد ستاره های مهد کودک باشد.


فرید با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۸ هزار و ۲۰۰ مهد کودک شهری در کشور فعال هستند، اظهارداشت: شهریه مصوب امسال از مهرماه اجرا می شود و هیچ مهدی قبل از آن حق افزایش حداقل ۱۵.۵ درصدی شهریه های اعلام شده را ندارد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا مهدی کودکی که دوربین نصب کرده می تواند شهریه اضافه بابت آن دریافت کند یا خیر گفت: ما به مهدهای کودک اعلام کرده ایم که برای دوربین مداربسته شهریه اضافه نگیرند.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی به آموزش فرزندپروری و تعلیم و تربیت فرزندان به مربیان مهدها اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از هرگونه کودک آزاری هم باید این آموزش ها به خانواده ها داده شود و هم اینکه مربیان مهدهای کودک تحت آموزش قرار گیرند و صرف نصب دوربین نمی توانند از آزار کودک جلوگیری کنند.
فرید با تاکید بر اینکه والدین نمی توانند به صورت آنلاین کودک خود را در مهد ببینند گفت: به دلیل بحث های شرعی که وجود دارد امکان دیدن آنلاین والدین از مهدها نیست و هر زمانی که مشکلی در مهد ایجاد شود و کودک پدر و مادر خود آن را بازگو کند والدین می کنند نسبت به بازبینی دوربین در آن ساعت خاص به مهد مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha