یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 15954

طرح مراقبت از خون، امسال در بیمارستان های کشور اجرا می شود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور در ایلام افزود : در اجرای این طرح که در 40 بیمارستان کشور اجرا می شود کلیه عوارض مربوط به خون ، قبل از مصرف شناسایی و پس از ثبت در سامانه نرم افزاری برطرف خواهد شد.

ابوالقاسمی همچنین شاخص اهداء خون در کشور را نسبت به جمعیت 25 در هزار اعلام کرد.

وی افزود: یک میلیون و 800 هزار پارسال واحد خونی در کشور تولید شده است که این میزان 4 درصد جمعیت واجد شرایط خون دهی درکشور را شامل می شود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: بیماران تلاسمی و نیز بیماران سرطانی که به روش شیمی درمانی معالجه می شوند بیشترین مصرف کننده خون در کشور هستند که 25 درصد تولید خون معادل 460 هزار واحد خونی را بیماران تالاسمی مصرف می کنند.

ابوالقاسمی ارسال پلاسمای خون به خارج از کشور را از برنامه های سازمان انتقال خون اعلام کرد و گفت: امسال 120 هزار لیتر پلاسمای خونی به خارج از کشور ارسال می شود .

وی به بهینه کردن مصرف فرآورده های خونی در سالجاری اشاره کرد و گفت: ترمیم شبکه خون رسانی و جلوگیری از دور ریز خون در مراکز درمانی و بیمارستانی ،ارسال خون از مناطق برخوردار به کمتر برخوردار و ارائه آموزشهای مصرف صحیح خون به مردم در همایش ها از دیگر برنامه های امسال سازمان انتقال خون است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha