چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 159544

ساعت ۲۲ و ۶ دقیقه و ۳۳ ثانیه روز سه شنبه زمین لرزه ای با قدرت ۴.۶ ریشتر فیروزکوه از توابع استان تهران را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزاند. همچنین پس از ۴ دقیقه زمین لرزه دیگری با قدرت ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین این شهرستان را تکان داد.

سلامت نیوز: ساعت ۲۲ و ۶ دقیقه و ۳۳ ثانیه روز سه شنبه زمین لرزه ای با قدرت ۴.۶ ریشتر فیروزکوه از توابع استان تهران را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزاند. همچنین پس از ۴ دقیقه زمین لرزه دیگری با قدرت ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین این شهرستان را تکان داد.


آمار زلزله های فیروزکوه بر اساس اعلام مرکز ژوئوفیزیک دانشگاه تهران (روز سه شنبه)

ساعت: ۲۲:۰۶:۳۳   ۴.۶ ریشتر عمق ۱۰ کیلومتری زمین

ساعت: ۲۲:۱۰:۲۲    ۳.۲ ریشتر عمق ۱۰ کیلومتری زمین

ساعت: ۲۲:۱۱:۲۷    ۲.۵ ریشتر عمق ۱۰ کیلومتری زمین

ساعت: ۲۲:۳۳:۱۵    ۱.۸ ریشتر عمق ۱۰ کیلومتری زمین

ساعت: ۲۲:۳۶:۴۵    ۲ ریشتر عمق ۱۰ کیلومتری زمین

ساعت: ۲۳: ۱۶:۱۲   ۲.۶ ریشتر عمق ۱۰ کیلومتری زمین

ساعت: ۲۳:۴۲:۰۴    ۲.۳ ریشتر عمق ۸ کیلومتری زمین

ساعت: ۲۳:۴۷:۵۷    ۱.۶ ریشتر عمق ۱۰ کیلومتری زمین

ساعت: ۲۳:۵۴:۴۷   ۲ ریشتر عمق ۱۰ کیلومتری زمین

آمار زلزله های فیروزکوه بر اساس اعلام مرکز ژوئوفیزیک دانشگاه تهران (روز چهار شنبه)

ساعت: ۰۰:۵۴:۰۰    ۲.۵ ریشتر     عمق ۸ کیلومتری زمین

ساعت: ۰۱:۱۳:۰۰    ۱.۴ ریشتر     عمق ۱۰ کیلومتری زمین

ساعت: ۰۲:۳۵:۰۳    ۲.۵ ریشتر     عمق ۸ کیلومتری زمین

ساعت: ۰۴:۲۳:۳۶    ۱.۴ ریشتر     عمق ۱۰ کیلومتری زمین

ساعت: ۰۴:۳۳:۲۰    ۱.۶ ریشتر     عمق ۱۰ کیلومتری زمین

ساعت: ۰۴:۴۱:۱۸    ۲.۴ ریشتر     عمق ۱۰ کیلومتری زمین

ساعت: ۰۵:۰۸:۵۴    ۱.۸ ریشتر     عمق ۱۰ کیلومتری زمین

ساعت: ۰۶:۵۰:۲۱    ۱.۸ ریشتر     عمق ۱۲ کیلومتری زمین

ساعت: ۰۸:۰۸:۴۰    ۱.۷ ریشتر     عمق ۱۴ کیلومتری زمین

ساعت: ۰۸:۱۷:۲۸    ۱.۷ ریشتر     عمق ۹ کیلومتری زمین

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، پس از وقوع این حادثه غلامرضا گنج آبادی مدیرعامل هلال احمر استان تهران گفت: تیم های کارشناسی و امداد به محل حادثه اعزام شدند که بر اساس آخرین اطلاعات این زمین لرزه خساراتی نداشته است اما تیم های امدادی و شعب مانند همیشه آماده هستند. حیدری فرماندار شهرستان پردیس هم اعلام کرد: زلزله فیروزکوه، شهرستان پردیس را لرزاند و بنده که هم اکنون در این شهرستان حضور دارم، ‌ اعلام می کنم که خوشبختانه هیچگونه خسارت وآسیبی نداشته است.

ناصر چرخساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز با تکذیب اعلام وضعیت نارنجی در فیروزکوه و تهران، گفت: هیچ خسارتی به بار نیامده و تیم های ارزیاب در محل حادثه مستقر شده‌اند.

بر اساس این گزارش علی اکبر مومنی رئیس آتش نشانی فیروزکوه پس از یک ساعت از وقوع زلزله اعلام کرد: مردم و شهروندان فیروزکوه به دلیل این زمین لرزه استرس دارند و ابراز نگرانی کردند اما تیمهای امدادی و آتش نشانی در حال آماده باش هستند.

به مردم گفتیم اگر می توانند بیرون از خانه بمانند

 هادی رحمتی مدیرکل بحران استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه مسئولان شهرستان فیروزکوه به دلیل فضای هفته دولت در بخش ارجمند حضور داشته و به منطقه زلزله اعزام شدند.

وی ادامه داد : شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان فیروز کوه تشکیل شد و اقدامات و تمهیدات لازم برای پس لرزه های احتمالی و یا وقوع خسارات جانی و مالی اندیشیده شد. همچنین از طریق رادیو ایران و تهران به مردم فیروزکوه توصیه کردیم چون هوا الان در فیروزکوه خوب است پیشنهاد می کنیم افراد اگر می توانند، امشب را در فضای باز سر کنند و اگر در ساختمان ها ماندند هم نکات ایمنی و پیشگیرانه را رعایت کرده و با هشیاری شب را طی کنند.

مدیرکل بحران استان تهران گفت: همچنین از طریق فرمانداری به مردم اطلاع دادیم تا آرامش خود را حفظ کنند و رعب و وحشت بین مردم ایجاد نکنند. بر اساس گزارش ها تا کنون گرارشی از خسارات جانی و مالی به ما واصل نشده است.

رحمتی اظهار داشت: شنیده های ما هم می گوید مردم تهران هم احساس کردند اما به ما از طریق موسسه ژئوفیزیک هیچ ابلاغ رسمی از باب اینکه این لرزش ها تاثیری بر شهر تهران دارد نرسیده و متولی بحران تهران هم شهرداری تهران است که تا آن جایی که اطلاع دارم به آنها هم چیزی واصل نشده است. اما به دستگاه های اجرایی و امدادی هلال احمر آتش نشانی و آب و برق و گاز و ... اطلاع دادیم و آمادگی لازم را دارند.

احتمال فعال شدن گسل تهران

بر اساس این گزارش دكتر نصرالله كمالیان رییس سابق موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران می گوید: گسل فیروزکوه هم امتداد و هم سازوکار با سیستم گسلهای شمال تهران است واحتمال اینکه این زمین لرزه ۴.۶ ریشتری گسل شمال تهران را تحریک ویا به اصطلاح علمی تریگر کند دور از ذهن نیست. همچنین با توجه به قدرت زمین لرزه باید تایک هفته یا بیشتر شاهد پس‌لرزه های آن باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha