مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: از ابتدای شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک تاکنون ۴۱۰ لاشه دام تلف شده، پیدا کرده‌ایم.

سلامت نیوز:  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: از ابتدای شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک تاکنون ۴۱۰ لاشه دام تلف شده، پیدا کرده‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ،حسینعلی ابراهیمی کارنامی در ارتباط با آخرین وضعیت بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) در منطقه حفاظت شده هفتاد قله استان مرکزی گفت: خوشبختانه در دو هفته گذشته هیچ تلفاتی مشاهده نشده‌است، اما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که این بیماری به طور کامل کنترل شده و برای اعلام مهار کامل بیماری هنوز زود است.


وی در ارتباط با تعداد تلفات ناشی از شیوع این بیماری، اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۴۱۰ لاشه که در اثر pp تلف شده بودند، پیدا کردیم.
ابراهیمی کارنامی در مورد یک لاشه دام اهلی پیدا مشکوک به ابتلا به ppr، افزود: این دام اهلی بر اساس اعلام اداره دام پزشکی بر اساس علائم بالینی و ظاهری، به احتمال زیاد مبتلا به بیماریppr بوده که در حوزه منطقه هفتاد قله تنها همین یک مورد دام اهلی مبتلا، مشاهده شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در پایان تصریح کرد: همچنان پایش روزانه توسط محیط‌بانان و پایش دوره‌ای ما با همکاری سمن‌ها و دیگر دستگاه‌ها به صورت هفته‌ای ادامه خواهد داشت، تا از مهار کامل بیماری اطمینان پیدا کنیم.
استان مرکزی حفاظت محیط زیست بیماری دام تلف

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha