وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی امروز با حضور در مجلس، گزارشی از طرح تحول سلامت بعد از گذشت 465 روز از آغاز آن ارائه کرد که البته در واکنش به این گزارش،حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی -نایب رئیس مجلس شورای اسلامی،دکتر مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و دکتر حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز اظهارنظر کردند.

پزشکیان:با ولخرجی نمی توان بهداشت و درمان را تقویت کرد/شهریاری:سلامت مردم در رأس امور است

سلامت نیوز: وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی امروز با حضور در مجلس، گزارشی از طرح تحول سلامت بعد از گذشت 465 روز از آغاز آن ارائه کرد که البته در واکنش به این گزارش،حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی -نایب رئیس مجلس شورای اسلامی،دکتر مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و دکتر حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز اظهارنظر کردند.


پزشکیان:شکاف موجود بین پزشکان در پرداخت حقوق بی عدالتی است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در کشور پزشکانی وجود دارند که ماهیانه یک میلیون تومان هم درآمد ندارند در حالی که برخی دیگر بالای 100 میلیون تومان می گیرند.

 مسعود پزشکیان در جریان ارائه گزارش طرح تحول سلامت از سوی وزیر بهداشت با انتقاد نسبت به عملکرد وی گفت: وزارتخانه خلاف قانون عمل می کنند یعنی با توجه به سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و قانون برنامه پرداخت خارج از سطح بندی خلاف قانون است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در ادامه به خلاف قانون دانستن ارائه بیمه های تکمیلی و تقویت آن، عنوان کرد: پزشکان باید در یک جا کار می کردند؛ در دانشگاه ما 48 نفر هیأت علمی تمام وقت را به صورت پاره وقت کرده اند یکی از آنها ماهی 100 میلیون تومان درآمد داشت اما اکنون در بیمارستان خصوصی مشغول شده است که بالایی 400 میلیون تومان درآمد داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه پزشکانی داریم که یک میلیون هم درآمد ندارند در حالی که برخی دیگر بالای 100 میلیون تومان درآمد دارند، یادآور شد: میانگین درآمد اعضای هیئات علمی در خارج از کشور تنها 10 هزار دلار است و با سرانه ای که در آنجا نزدیک 4 هزار دلار است.

پزشکیان همچنین با اشاره به اینکه شکاف موجود بین پزشکان بی عدالتی است، اظهار کرد: در قانون آمده بود پول به روستاها برود اما تعرفه بالا رفته است و بیمه ها 6 ماه است که نتوانسته اند پولی پرداخت کنند وقتی هزینه بالا می رود قادر به پرداخت آن نیستند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در ادامه با بیان اینکه با ولخرجی نمی توان سیستم بهداشت و درمان را تقویت کرد،‌ گفت: این روش ادامه پیدا کند می آیند و مجددا از کسری ها می گویند؛ در مناطق محروم با چند ابزار و تجهیزات آمریکایی مشکلات حل نمی شود لذا انتظار ما از وزیر بهداشت اجرای قانون سطح بندی و کار کردن پزشکان در یک جا و پزشک خانواده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه من کار نمی کنم اما دریافتی دارم، بیان کرد: اگر سیستم به این شکل ادامه پیدا کند هرچقدر بخواهیم پول بدهیم باز کم می آید چنانچه ربیعی اخیرا گفته است 350 میلیارد تومان وام گرفته است که هزینه 6 ماهه بیمارستان ها را بدهد در صورتی که با ولخرجی نمی توان کار را درست کرد و باید بر اساس دارایی سفره پهن کرد.

پزشکیان در ادامه با اشاره به دستور رهبری در بند 5 سیاست های کلی به هیچ وجه نباید پرداخت صورت بگیرد، تصریح کرد: در بالای شهر تهران بیماری می تواند زانوی خود را عوض کند اما در مناطق محروم حتی خدمت خوبی هم دریافت نمی کند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با صداوسیما صحبت می کنند که منتقدان وزارت بهداشت در رسانه ملی صحبت نکنند در حالی که باید جلساتی برگزار شود که مشکلات به صورت اساسی و با نظر موافقان ومخالفان و بر اساس اسناد و مدارک بررسی و برطرف شود.

شهریاری:حضور پزشک در مناطق محروم افزایش یافته است/ امنیت و سلامت مردم در رأس امور است

حسینعلی شهریاری در جریان ارائه گزارش طرح تحول سلامت از سوی وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی با تشکر از خدمات انجام شده از سوی وزیر بهداشت گفت: برخی مسائل و مشکلاتی که در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد صرفا مربوط به دولت فعلی نیست و از دولت های قبلی وجود داشته است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره نگارش برنامه های توسعه سومٰ، چهارم و پنجم تصریح کرد: نباید انتظار داشت برنامه هایی که طی چندین سال اجرا نشده است در عرض دو سال عملیاتی شود و مشکلات برطرف شود.

وی افزود: اینکه امروز در روستاهای مناطق محروم پزشک وجود دارد و مردم با مراجعه به بیمارستان ها هزینه پرداخت نمی کنند نکات مثبتی است.

شهریاری در ادامه با تأکید بر حمایت از وزارت بهداشت عنوان کرد: خدمات ارزنده ای از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته است که باید کمک کرد در مدت باقیمانده باقی مشکلات نیز حل شود چرا که نمی توان یک طرفه همه مسائل را نقد کرد و زیر سوال برد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مراجعه مردم به دفاتر نمایندگان در حوزه های انتخابیه کم شده است چرا که هزینه درمان و بستری به شدت پایین آمده است از طرفی پول چندانی به حوزه بهداشت و درمان داده نشده و باید توجه کرد امنیت و سلامت مردم در رأس امور قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha