رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به مشکلات بوجود آمده ناشی از انتقال دبیرخانه شورای عالی بیمه به وزارت رفاه، خواستار بازگشت این شورا به وزارت بهداشت شد.

دكتر سید شهاب الدین صدر در مراسم آغاز بیستمین کنگره جامعه پزشکات متخصص داخلی با اشاره به اینكه از موارد اصلاحی ساختار نظام سلامت در بودجه 88 تولیت امر سلامت به وزارت بهداشت بود، افزود: اصلاح سرانه درمان از دیگر موارد بررسی شده بودجه 88 توسط کمیسیون بهداشت مجلس بود که بر این اساس سرانه درمان در بودجه از 6 هزار و 500 تومان فعلی به حدود 2 برابر این رقم افزایش یافت.

وی از اصلاح تعرفه های بخش دولتی به عنوان گام نخست برای اصلاح نظام تعرفه ای نام برده، تصریح کرد: امید می رود ، این اصلاح مبنایی برای اصلاح تعرفه ها در بخش خصوصی باشد.

دکتر ایرج خسرونیا رئیس این کنگره هم در سخنانی، مصرف دارو در ایران را در مقایسه با دیگر کشورها بسیار بالا و نگران کننده خواند و علت آن را در فرهنگ مصرف غلط جامعه دانست.

 وی پایین بودن کیفیت داروها و استفاده از مواد اولیه نامرغوب از کشورهایی نظیر هند را از پیامدهای مقاومت های دارویی در میان مردم نام برد که رفع آن مستلزم فرهنگ سازی است.
بیستمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران به همراه نمایشگاه جانبی تجهیزات، لوازم پزشکی و دارویی تا روز 15 اردیبهشت ماه در مركز همایش های رازی تهران ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha