رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، از ایجاد واحدهای قرنطیه در فرودگاههای بین الملی کشور به منظور کنترل آنفلوآنزای خوکی خبر داد.

دکتر محمدمهدی گویا با اشاره به تمهیدات ویژه ای که وزارت بهداشت به منظور پیشگیری از ورود ویروس آنفلوآنزای خوکی به کشور صورت داده است به مهر گفت: هیچ محدودیتی در رفت و آمد مسافران ایجاد نکرده ایم چون پرواز مستقیم به آمریکا و مکزیک نداریم.

ویروس آنفلوآنزای خوکی HlN1 تحت تیپی از ویروسهای آنفلوآنزای پرندگان است که در خوک ‌سانان منجر به عوارض تنفسی می گردد و بیماری‌ حاد تنفسی شدیدا واگیری را در خوکها ایجاد می ‌کند. در خوکها واگیری بالا ولی مرگ و میر پایین و حدود یک تا 4 درصد است.

گویا با اشاره به رعایت مراقبتهای بهداشتی در فرودگاههای بین المللی به منظور پیشگیری از ورود ویروس آنفلوآنزای خوکی به کشور افزود: در حال حاضر واحدهای قرنطینه در این فرودگاهها ایجاد کرده ایم که علاوه بر اطلاع رسانی به مسافران، مراقبتهای بهداشتی نیز ارائه می گردد.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت همچنین از وجود بیمارستانهای منتخب به منظور بستری بیماران مبتلا به این ویروس خبر داد و گفت: داروی مورد نیاز در اختیار دانشگاههای علوم پزشکی و این بیمارستانها قرار داده شده است.

گویا با اشاره به ایجاد واحد مراقبت مرزی در فرودگاههای بین المللی کشور و عنوان این مطلب که بیمارانی که از این طریق وارد می شوند سه دسته اند افزود: دسته اول شامل افرادی است که علائمی از بیماری را ندارند و فقط توصیه های بهداشتی به آنان ارائه می گردد. دسته دوم علائمی از بیماری را به صورت خفیف دارند که از آنها نمونه برداری می کنیم و می گوییم که تا 7 روز بعد نباید از منزل خارج شوند و اگر بیماری جدی تر شد با مراکز بهداشت تماس بگیرند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: گروه سوم از بیماران ورودی افرادی هستند که علائم شدید دارند که همانجا به بیمارستان اعزام و تحت مراقبت و درمان قرار می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha