پنجشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: 9 میلیون و 500 هزار فرد بیسواد و 11 میلیون کم سواد در کشور شناسایی شده است.

سلامت نیوز: معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: 9 میلیون و 500 هزار فرد بیسواد و 11 میلیون کم سواد در کشور شناسایی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علی باقرزاده در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در ارومیه افزود: سه میلیون و 400 هزار نفر از کل بیسوادان و کم سوادان کشور نیز زیر 10 سال و بالای 50 سال هستند.
وی اظهار کرد: عمده بیسوادان در کشور در گروه سنی بالای 50 سال قرار دارند که باید توجه ویژه ای به این موضوع شود.
رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور اظهار کرد: آذربایجان غربی در ردیف شش استان آخر کشور از نظر تعداد بیسوادان است که لزوم تدوین یک برنامه مدون را می طلبد.
وی با اشاره به فواید باسوادی گفت: بررسی ها بیانگر این است که باسوادی در مقطع ابتدایی دارای سه اثر مهم است که کاهش فقر، افزایش سلامت جامعه و فرد، مشارکت مردم در اجتماع و احترام به قواعد اجتماعی را در پی دارد.
باقرزاده اضافه کرد: شناسایی بیسوادان و جذب و آموزش آنها جزو کارهای مهمی است که اکنون در نهضت سواد آموزی پیگیری می شود، موضوعی که در گذشته کمتر به صورت نظام مند به آن پرداخته شده است.
وی ادامه اداد: در زمینه جذب نیز با وجود مشوق های در نظر گرفته شده و در اختیار گذاشتن کتاب رایگان، علاقه و انگیزه ای برای سوادآموزی وجود ندارد که بیانگر ترویج نکردن و فرهنگ سازی در این زمینه مهم است.
رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: در این زمینه باید رسانه به رفتار دستگاه اجرایی جهت داده و یاریگر نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش باشد.
وی بیان کرد: در زمینه آموزش نیز تنوع در این زمینه لحاظ شده و آموزش ها به صورت گروهی و فردی به اقتضای موقعیت ارائه می شود.
باقرزاده افزود: سال گذشته اعتبارات بخش سواد آموزی آذربایجان غربی 120 میلیارد ریال بوده که در صورت عملکرد مطلوب استان می توانیم این مبلغ اعتبار را به دو برابر نیز افزایش دهیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی دیروز برای بررسی مشکلات سوادآموزی به آذربایجان غربی سفر کرده است، بازدید از شهرستان ها و نشست با مدیران و مربیان مدارس استان از برنامه های سفر باقرزاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha