معاون وزیر آموزش وپرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: اطلاعات 60 میلیون نفر از هموطنان در سامانه پایگاه ثبتی سطح سواد ثبت و وارد شده است.

سلامت نیوز:معاون وزیر آموزش وپرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: اطلاعات 60 میلیون نفر از هموطنان در سامانه پایگاه ثبتی سطح سواد ثبت و وارد شده است.
علی باقرزاده روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: آمار موجود درباره بیسوادان در کشور تنها در سرشماری ها و به صورت خود اظهاری تهیه شده و به صورت نظام مند برای شناسایی بیسوادان کار نشده بود که با راه اندازی این سامانه می توان آمار دقیق و به روز از تعداد بیسوادان ارائه کرد.
وی با اشاره به اجرای مراحل نهایی طرح ثبت آمار سطح سواد شهروندان در این سامانه و پیشرفت بالای 90 درصدی این طرح بیان کرد: بر اساس اطلاعات این سامانه هم اکنون استان های مازندران، تهران، البرز، سمنان و اصفهان دارای بیشترین باسوادی و استان های سیستان وبلوچستان، آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، کرمانشاه و خراسان جنوبی دارای بیشترین تعداد بیسوادان هستند.
باقرزاده درباره شناسایی و آموزش اولیای بیسواد در کشور نیز اظهارکرد: در این طرح 613 هزار نفر شناسایی و برای بررسی بیشتر به مدیران ارجاع داده شدند.
وی ادامه داد: در این بررسی ها 376 هزار نفر واجد شرایط دریافت آموزش های سوادآموزی بودند که 137 هزار نفر آنها زیرپوشش سوادآموزی قرار گرفته و 80 درصد این تعداد موفق به طی دوره ها شدند.
رییس نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به اینکه سوادآموزی اجباری نیست ، گفت: اگر آموزش حق است زندگی کردن و برخورداری از حقوق اجتماعی نیز حق است و نمی شود با توجه به قوانین کشور و مباحث فقهی اجباری در زمینه سوادآموزی ایجاد کرد.
افزون بر 20 میلیون نفر بیسواد و افراد کم سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال در کشور شناسایی شده اند.
سال گذشته 446 هزار نفر از بیسوادان زیرپوشش آموزش های سوادآموزی قرار گرفته و از این تعداد 300 هزار نفر موفق به طی دوره های سوادآموزی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha