یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 15962

دبیر بیست و پنجمین كنگره بین المللی رادیولوژی گفت: به كمك سونوگرافی دیجیتال می توان بیماری های مفصلی- عضلانی را در مراحل اولیه تشخیص داد.

دبیر بیست و پنجمین كنگره بین المللی رادیولوژی ایران از بهره گیری یك روش جدید با استفاده از رادیولوژی دیجیتال خبر داد كه به كمك آن می توان بیماری های مفصلی- عضلانی را در مراحل اولیه ابتلای شخص به بیماری تشخیص داد.

دكتر منصور فاتحی افزود: این شیوه علاوه بر امكان تشخیص زود هنگام بیماری به پزشك این امكان را می دهد كه سیر بهبود بیمار را از طریق تهیه تصاویر در طول مدت درمان دنبال كند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، موضوع اصلی کنگره امسال بیماری های دستگاه عضلانی و حرکتی انتخاب شده است.

دكتر فاتحی تصریح کرد: با افزودن قطعه ای خاص به دستگاه های سونوگرافی امکان تصویربرداری از مچ دست ها، آرنج، زانو، شانه و سایر اندام ها پدید آمده که این امر مزیت های زیادی از جمله صرفه جویی در زمان و هزینه نسبت به روش MRA دارد.

وی با تاکید بر توسعه رادیولوژی دیجیتال یادآور شد: تجربه کشورهای پیشرفته نشان داده است که سرمایه گذاری اولیه روی رادیولوژی دیجیتال سبب بازگشت 3 تا 5 ساله سرمایه می شود.

بیست و پنجمین كنگره بین المللی رادیولوژی ایران عصر دیروز با حضور بیش از 20 میهمان خارجی در هتل المپیك تهران آغاز شد و تا تا جمعه 11 اردیبهشت ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha