رییس سازمان انتقال خون ایران از راه‌اندازی بانك خون بند ناف دولتی تا نیمه دوم سال جاری خبر داد و درعین حال با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای سال جاری سازمان انتقال خون، گفت: در زمینه اختصاص بودجه در سطح استان‌ها، توجه لازم و در شان انتقال خون، صورت نمی‌گیرد.

دكتر ابوالقاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، راه‌اندازی بانك خون بند ناف دولتی را از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان انتقال خون عنوان كرد و گفت: با راه‌اندازی بانك خون بند ناف امکان نگهداری نمونه‌های خون شناسنامه دار با کاربردی عمومی فراهم می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر تجهیزات این امر خریداری شده و راه‌اندازی بانك خون بند ناف دولتی تنها در انتظار آماده شدن فضای لازم است. در مجموع پروژه بانك خون بند ناف سازمان تا شش ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس سازمان انتقال خون با اشاره به هزینه‌های لازم برای اجرای پروژه بانك خون بند ناف، گفت: اعتبارات لازم برای راه‌اندازی این پروژه مهیاست. اما از آنجا كه سلول‌ها ابتدا باید جمع‌آوری شده و برای نگهداری به شرایط خاصی نیاز دارند، لازم است برای هزینه‌های نگهداری و عملكرد آنها در آینده، اعتباراتی اختصاص داده شود.

دكتر ابوالقاسمی در ادامه با اشاره به رشد 30 درصدی بودجه سازمان انتقال خون برای سال جاری، ادامه داد: در سال جاری برای ستاد مركزی سازمان، اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده است. این در حالی است كه بودجه‌های برخی استان‌ها مانند استان تهران همواره مشكل داشته و این امر مشكلاتی را در پایان سال سبب می‌شود. در مجموع در زمینه اختصاص بودجه در سطح استان، آن توجهی كه در شان انتقال خون است، صورت نمی‌گیرد. بنابراین لازم است در اختصاص بودجه، انتقال خون‌های استان‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha