استاد دانشگاه هاروارد آمریكا با تحسین برانگیز خواندن پیشرفت های ایران در زمینه سلول های بنیادی گفت: چناچه روند كنونی حفظ شود ایران در آینده جزء 10 كشور برتر جهان در این علم خواهد شد.

پرفسور "علی خادم حسینی" كه فارغ التحصیل رشته مهندسی زیستی در مقطع دكترا از دانشگاه (MIT) و اكنون استاد دانشگاه هاروارد است، چندی قبل در گزارشی در روزنامه واشنگتن تایمز درباره پیشرفت های ایران در علوم سلول های بنیادی مقاله ای به چاپ رساند كه مورد توجه محافل علمی آمریكا قرار گرفت.

پرفسور خادم حسینی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبر درباره پیشرفت های ایران درباره سلول های بنیادی گفت : تحقیقات ایران در این علم جزء بهترین های دنیاست و تحقیقاتی كه ایران انجام داده در جوامع بین المللی مورد استفاده و استناد قرار می گیرد.

استاد علوم پزشكی و بهداشت دانشكده پزشكی هاروارد ادامه داد: پارسال وقتی با دانشمندان جوان موسسه رویان ملاقات كردم به توانایی های علمی ایران افتخار كردم و همه تحقیقات انجام شده با تلاش محققان ایرانی به دست آمده است .

پرفسور خادم حسینی تاكید كرد : ایران آینده ای خوبی در این زمینه دارد چون در این رشته پایه قوی برای خود درست كرده است و اگر این روند را ادامه دهد یكی از بهترین كشورهای دنیا در این زمینه خواهد شد .

وی افزود: عملكرد ایران بسیار ستودنی است و این روند برای ایران آینده ای روشن رقم می زند.

استاد علوم پزشكی و بهداشت دانشكده پزشكی هاروارد درباره گزارش خود كه اخیراً به چاپ رسیده است، گفت : موسسه ای به نام( IRANIAN STUDIES GROUP) در دانشگاه (MIT) وجود دارد که
دانشجویان علاقه مند به ایران روی مسائل مختلف كشورمان تحقیق می كنند و من هم به سلول های بنیادی علاقه دارم و از همین رو خواستم پیشرفت های ایران را به محافل علمی آمریكا نشان دهم.

پرفسور "علی خادم حسینی" گفت : از موقعی كه این گزارش چاپ شد سبب تغییر نگرش نسبت به ایران در دانشگاه (MIT) شد .

وی درباره علت دیر چاپ شدن این گزارش هم گفت : این گزارش 2 سال پیش نوشته شد و نمی دانم چرا رسانه های آمریکا تا چندی پیش تصمیم به انتشار آن نگرفته بودند تا اینکه به دست یكی از خبرنگاران واشنگتن تایمز افتاد و این خبرنگار آن را از سایت ( IRANIAN STUDIES GROUP) برداشت و منتشر كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha