عضو شورای عالی نظام پزشکی، معتقد است که جامعه داروسازی کشور همچون برخی گروه های پزشکی در طرح تحول نظام سلامت فراموش شده اند.

سلامت نیوز:عضو شورای عالی نظام پزشکی، معتقد است که جامعه داروسازی کشور همچون برخی گروه های پزشکی در طرح تحول نظام سلامت فراموش شده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر داریوش طاهرخانی به نقش و جایگاه داروسازان در نظام سلام کشور اشاره کرد و افزود:داروسازان به عنوان یکی از اجزای نظام سلامت کشور، نقش بسیار موثری در درمان دارند. پژوهش و ساخت داروهای جدید، نظارت مستقیم در تولید دارو، بررسی کیفیت داروهای وارداتی و مهمتر از همه مسئولیت فنی ارائه داروهای تجویزی همکاران پزشک از جمله مسئولیت های آنها در نظام سلامت کشور است.  


وی ادامه داد: اما با همه این مسئولیت های خطیر، گاهی مورد بی مهری متولیان سلامت کشور قرار می گیرند و گروهی سعی می کنند با مداخله در تعرفه گذاری، مسئولیت های فنی آنها را نادیده بگیرند و حق انکار ناپذیر آنها را به فراموشی بسپارند.   


طاهرخانی افزود: به رغم آنکه در گام سوم طرح تحول سلامت، اصلاحات تعرفه ای در دستور کار قرار گرفته بود، اما هیچ حمایت معناداری از داروسازان صورت نگرفت و آنها نیز مانند برخی گروه های پزشکی  مورد بی مهری تصمیم گیران قرار گرفتند. هر چند این گروه نیز همانند برخی از گروه های دیگر پزشکی در طرح تحول سلامت به فراموشی سپرده شدند اما پنجم شهریور روزی است که هرگز از خاطرها محو نخواهد شد.


عضو شورای عالی نظام پزشکی ضمن تبریک روز داروسازی به داروسازان کشور، از مجاهدت های نمایندگان صنفی آنها تقدیر کرد و گفت: جامعه داروسازی اطمینان داشته باشند که نمایندگان آنها در هیئت مدیره های نظام پزشکی شهرهای مختلف و به ویژه در شورای عالی نظام پزشکی کشور با یک دیپلماسی صحیح و منطقی پیگیر مطالبات قانونی آنها هستند. از همین رو، امیدوارم چالش های داروسازان، با نگاه ویژه متولیان امر مرتفع گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha