چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 15968

نایب رئیس انجمن حمایت از بیماران عفونی کشور با اشاره به گزارشات رسیده مبنی بر فروش واکسن ضد آنفلوآنزای خوکی به مردم تاکید کرد: متاسفانه عده ای افراد سودجو واکسن هایی را با عنوان واکسن های آنفلوآنزای خوکی با قیمت بسیار گران به مردم می فروشند که این واکسن ها کاملا بدون تاثیر است.

دکتر محرز در سمینار یک روزه آنفلوآنزای خوکی که صبح سه شنبه در بیمارستان امام خمینی برگزار شد، گفت: متاسفانه چون این بیماری به نام آنفلوآنزای خوکی معروف شده است بسیاری از مردم فکر می کنند تنها با خوردن گوشت خوک و از طریق این حیوان ممکن است به آن دچار شوند.

به گفته وی این بیماری نه تنها از طریق گوشت خوک و تماس با این حیوان بلکه از طریق انسان به انسان نیز سرایت می شود.

نایب رئیس انجمن حمایت از بیماران عفونی ادامه داد: همانطور که شاهدیم در حدود نزدیک به یک ماه است که آنفلوآنزای (H1N1 ) که البته به نام خوکی معروف شده است در جهان شیوع پیدا کرده است.

دکتر محرز گفت: این اتفاق در حالی افتاد که جامعه پزشکی سرگرم بیماریهای دیگر عفونی بود و این نوع از ویروس به ناگهان خود را نشان داد که تمامی این مسائل گرفته شده از زیباییها و زشتیهای طبیعت است و باید در مقابل آن هوشیار باشیم.

وی تصریح کرد: در کشور به محض اطلاع از شیوع این بیماری اولین جلسه کمیته کشوری با حضور مسئولین به سرعت برگزار شد.

محرز خاطر نشان کرد: خوشبختانه با برنامه ریزیهای انجام گرفته توسط وزارت بهداشت و با کمک متخصصین در حوزه بیماریهای واگیردار، ایران کاملا آمادگی علمی و ارائه امکانات را در جامعه در مقابله با این بیماری دارد.

نایب رئیس انجمن حمایت از بیماران عفونی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه انجمن حمایت از بیماران عفونی در حفظ سلامت جامعه گفت: وظیفه ما این است حتی قبل از اطلاع رسانی از طریق رسانه ها به صورت سینه به سینه تمام اطرافیان خود را از ویژگی و نوع مقابله با این بیماری آگاه کنیم.

وی افزود: در حال حاضر بزرگترین مشکل در برخورد با آنفلوآنزای خوکی (H1N1) در کشو عدم آگاهی مردم نسبت به این بیماری است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند با این شرایط نمی توان اقدام خاصی انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha