معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دسترسی سالمندان روستایی به برخی امکانات مثل امکانات درمانی کمتر است.

سلامت نیوز: معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دسترسی سالمندان روستایی به برخی امکانات مثل امکانات درمانی کمتر است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ،احمد میدری درباره اقدامات انجام شده در خصوص سالمندان روستایی گفت: اینکه سالمندان روستایی از امکانات کمتری نسبت به سالمندان شهری برخوردارند؛ قاعده یکسانی ندارد.


وی ادامه داد: در برخی از روستاها به دلیل حفظ بافت اجتماعی، مشکلات سالمندان کمتر است. بنابراین لزوما امکانات سالمند روستایی از سالمند شهری کمتر نیست یا سالمند شهری حتما وضعیت بهتری ندارد.
میدری با تاکید براینکه باید دید درباره کدام شهر و کدام روستا صحبت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: الگویی که برای بهزیستی در روستاها داریم؛ بسیار موفق‌تر از شهرها است و در جامعه محلی روستایی بهزیستی و کمیته امداد مستقر شده و توانسته‌اند؛ بسیج منابع کنند، یعنی دهیاری را که نماینده شهر در روستا است؛ دعوت به همکاری کرده و امکانات بیشتری را در اختیار گرفته‌اند.


معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون با اذعان به اینکه دسترسی سالمندان روستایی به برخی امکانات مثل امکانات درمانی کمتر است و باید بتوانیم در مناطقی که روستاها امکانات کمتری دارند، ارائه خدمات به سالمندان را ارتقا بخشیم.
وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت با محوریت وزارت بهداشت اقدامات خوبی را در حوزه ارائه خدمات درمانی به سالمندان روستایی طراحی کرده است، خاطرنشان کرد: در برنامه تحول سلامت به روستاها نگاهی ویژه شده است، چنانکه در روستاها سطح خدمات درمانی را از بهیار به پزشک ارتقا داده‌ایم و حقوق‌های نسبتا مناسبی که وزارت بهداشت برای پزشکان در نظر گرفته، باعث شده است که پزشکان به روستاها رفته و خدمات بهتری ارائه دهند که امیدواریم این خدمات پایدار بوده و ادامه پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha