سازمان جهانی آلزایمر شمار کل مبتلایان به زوال عقل را در سراسر جهان 47 میلیون نفر اعلام کرده که تعداد این بیماران به‌ سرعت رو به افزایش است.

سلامت نیوز:سازمان جهانی آلزایمر شمار کل مبتلایان به زوال عقل را در سراسر جهان 47 میلیون نفر اعلام کرده که تعداد این بیماران به‌ سرعت رو به افزایش است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، زوال عقل امروزه به یک مشکل بزرگ عمومی تبدیل شده و شمار بیماران مبتلا به آن به شدت در حال افزایش است. در حال حاضر در هر 3.2 ثانیه یک‌ نفر در نقطه‌ای از جهان به این بیماری مبتلا می‌شود.


متخصصان سازمان جهانی آلزایمر (ADI) در گزارش سال 2015 خود در لندن به این نکته اشاره کرده‌اند که شمار بیماران مبتلا به زوال عقل تا سال 2050 میلادی سه برابر می‌شود. آنها از دولت‌های جهان خواسته‌اند پیشگیری‌های لازم را برای مقابله با ابتلای مردم به این بیماری انجام دهند.
کنفرانس جهانی آلزایمر در لندن اعلام کرده که در حال حاضر 46.8 میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند. پیش‌بینی می‌شود که شمار این مبتلایان در سال 2030 به 74.1 میلیون نفر و در سال 2050 به 131.5 میلیون نفر برسد.


به گزارش دویچه‌وله، 60 درصد مبتلایان به این اختلال در کشورهای فقیر دنیا زندگی می‌کنند. همچنین شمار مبتلایان به زوال عقل در آسیا بیشتر از قاره‌های دیگر جهان است. متخصصان، مخارج اجتماعی و اقتصادی این بیماری را بیش از 700 میلیارد یورو در سال برآورد می‌کنند.
«مارک وارتمن»، رئیس سازمان جهانی آلزایمر درباره گزارش این سازمان گفت که دولت‌های جهان باید شرایط بهتری را برای مبتلایان به بیماری زوال عقل مهیا سازند.


وی در ادامه گفت: افزایش مخارج مبتلایان به زوال عقل چالشی جدی برای سیستم بهداشتی و اجتماعی در سراسر جهان است.
«مارتین پرینس»، یکی از نویسندگان گزارش سازمان جهانی آلزایمر دراین‌باره می‌گوید: ما در حال حاضر معتقدیم که در آخرین گزارش سازمان جهانی آلزایمر در سال 2009 توسعه این بیماری را به اشتباه حدود 12 تا 13 درصد کمتر از حد واقعی برآورد کرده بودیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha