دانشمندان ادعا كردند: مدارك كلینیكی و قابل استنادی در اختیار دارند كه تایید می‌كند استفاده از كرم‌های صورت، چین و چروك‌های پوست را كاهش می‌دهد.

پنج ماه پژوهش مداوم روی این محصولات از جانب محققان انگلیسی به سرپرستی پروفسور كریس گریفتیز نشان داد كه این كرم‌ها برای مقابله با آسیب‌های ناشی از تشعشعات خورشیدی به پوست كارآیی دارند و پوست را نرم نگه می‌دارند.

پروفسور كریس و تیم تحقیقاتی وی از دانشگاه منچستر اعلام كرده‌اند: این كرم‌ها واقعا روی پوست تاثیر مهمی می‌گذارند. البته این محققان روی تعدادی از مارك‌های این كرم‌ها مطالعه كرده و معتقدند كه سایر محصولات نیز از این حیث باید تحت آزمایش قرار بگیرند.

در این تحقیق، 60 زن و مرد داوطلب در گروه‌های سنی 45 تا 80 ساله كه دچار علائم معمول آسیب دیدگی پوستی ناشی از نور خورشید بودند، آزمایش شدند. پس از گذشت شش ماه معلوم شد؛ 43 درصد افرادی كه به طور روزانه از كرم‌های ضد آفتاب استفاده می‌كردند به لحاظ كلینیكی از نظر چروكهای پوستی بهبود پیدا كرده بودند و در افرادی كه فقط از كرم‌های مرطوب كننده استفاده كرده بودند این میزان به 22 درصد می‌رسد. این نتایج برای محققان بسیار امیدوار كننده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha