رئیس انجمن علمی راینولوژی ایران، گفت: پزشكان موظفند پیش از جراحی عوارض احتمالی آن را برای بیمار تشریح كنند.

سلامت نیوز: رئیس انجمن علمی راینولوژی ایران، گفت: پزشكان موظفند پیش از جراحی عوارض احتمالی آن را برای بیمار تشریح كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دكتر بیژن نقیب زاده در مورد وظیفه جراحان و پزشكان در خصوص بیان جوانب مختلف و عوارض احتمالی اعمال جراحی به بیماران گفت: در هر نوع اقدام پزشكی و جراحی، بیمار باید در مورد درمانی كه قرار است برای او انجام شود، مطلع باشد و بداند آیا عارضه ای برای او به دنبال دارد، این درمان چه میزان موثر است و تا چه حد می تواند در بهبود شرایط او تاثیرگذار باشد.


وی با بیان اینكه هر جراحی عوارض خاص خود را دارد، افزود: همچنین پزشكان و جراحان به ویژه در جراحی های زیبایی موظفند شرایط و شیوه درمان را برای بیمار توضیح دهند، زیرا جراحی های زیبایی اورژانسی و اضطراری نیستند و ممكن است بر اساس نیاز روحی، بیمار متقاضی انجام آن شده باشد. در چنین شرایطی ممكن است برخی افراد از انجام آن عمل زیبایی كه در برخی موارد نیز غیرضروری است، پشیمان شده و آن را انجام ندهند.
نقیب زاده وی اظهار داشت: لازم است رسانه ها، آگاهی لازم را در این زمینه به عموم مردم ارایه دهند تا افراد بدانند پیش از انجام اعمال جراحی باید طی یك یا چند جلسه با پزشك خود در موارد مختلف مشورت و گفتگو كنند و شرایط انجام عمل جراحی را از پزشک جویا شوند تا با علم كامل به تمام جوانب، رضایت به انجام عمل جراحی بدهند.


وی در پاسخ به این سئوال كه افرادی كه خواهان انجام جراحی زیبایی صورت هستند در بین تخصص های مختلف دست اندركار در این حوزه باید به متخصص كدام رشته پزشكی مراجعه كنند، گفت: متولی صدور مجوز برای پزشكان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی است بنابراین اگر این دو مركز برای پزشكانی مجوز صدور فعالیت در زمینه جراحی زیبایی را صادر كنند، آنها می توانند در این زمینه اقدام كنند.
وی تاكید كرد: هیچ متخصصی نمی تواند در مشورت با بیماران ادعا كند كه جراحی صورت تنها در حیطه كاری رشته خاص تخصصی او است و نباید با ارایه مشاوره نادرست بیماران را گمراه كند.


نقیب زاده افزود: زمانی كه بیماران از طریق رسانه ها با تخصص های مرتبط با اعمال جراحی و حیطه كاری آنها آشنا شوند، می توانند انتخاب درستی داشته باشند و پس از انتخاب پزشك خود و انجام مشورت با او و اشراف یافتن بر تمام جوانب عمل جراحی، به نتیجه بهتر و قابل قبولی از جراحی خود دست یابند.
پنجمین كنگره بین المللی انجمن راینولوژی ایران، با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی حوزه راینولوژی و بیماری های سروگردن از ۲۲ تا ۲۴ مهر ۹۴ در مركز همایش های بین المللی رازی در تهران برگزار می شود.
علاوه بر سخنرانان داخلی، ۱۱ مهمان خارجی از كشورهای آمریكا، آلمان، انگلیس، سوئد، مصر و ایتالیا در مورد موضوعات مختلف مرتبط با علم راینولوژی به ایراد سخنرانی می پردازند.


هدف از برگزاری این كنگره و كارگاه های آموزشی ضمن آن را افزایش آگاهی پزشكان در مورد پیشرفته های صورت گرفته در سطح دنیا در زمینه علم راینولوژی و تبادل اطلاعات بین متخصصان این رشته عنوان شده است.
اقدامات زیبایی سروگردن، اختلالات خواب، بیماری های ناحیه بینی و سینوس در اطفال، نقش سیستم ایمنی در بیماری های سروگردن و نانومدیسین ازجمله محورهای این كنگره است كه در مورد بحث و تبادل نظر می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha