یک متخصص مغز، اعصاب و ستون فقرات گفت: مبتلایان به دیابت، کم‌کاری تیروئید، چاقی و افراد با مشاغلی نظیر کاربران کامپیوتر، تایپیست‌ها، دندانپزشکان و زنان خانه‌دار و تمام افرادی که فعالیت تکراری مچ دست داشته باشند، در خطر ابتلا به سندروم "کارپال تونل" هستند.

سلامت نیوز:یک متخصص مغز، اعصاب و ستون فقرات گفت: مبتلایان به دیابت، کم‌کاری تیروئید، چاقی و افراد با مشاغلی نظیر کاربران کامپیوتر، تایپیست‌ها، دندانپزشکان و زنان خانه‌دار و تمام افرادی که فعالیت تکراری مچ دست داشته باشند، در خطر ابتلا به سندروم "کارپال تونل" هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر مهدی شیشه‌گر  با بیان اینکه سندروم کارپال تونل یک بیماری عصبی محیطی است که به علت تنگ شدن تونل کارپال در دست‌ها ایجاد می‌شود، اظهار کرد: 13 تا 20 درصد مردم به این بیماری مبتلا هستند.


وی با اشاره به اینکه ابتلا در میان زنان 30 تا 50 سال شیوع بیشتری دارد، افزود: در این بیماری انگشتان دست به خصوص انگشتان شصت، اشاره و میانی، سوزن سوزنی و دردناک می‌شود. این علائم در طول روز وجود دارد و با افزایش کار تشدید و شب‌ها به اوج می‌رسد.
این متخصص مغز، اعصاب و ستون فقرات با بیان اینکه وزن بالا یکی از دلایل اصلی ابتلا به این بیماری است، ادامه داد: برای پیشگیری از این بیماری باید در طول انجام فعالیت‌های تکراری مچ دست در هر 20 دقیقه، پنج دقیقه دست خود را در حالت نوترال - مستقیم و آزاد - نگاه دارید و مبتلایان به دیابت، کم‌کاری تیروئید و چاقی نیز می‌توانند با کنترل بیماری خود از بروز این سندروم جلوگیری کنند.


شیشه‌گر با اشاره به روش‌های درمانی این بیماری تصریح کرد: درمان سندروم "کارپال تونل" بسته به انواع خفیف، متوسط و شدید این بیماری متفاوت است. آتل بندی، تزریق کورتون، فیزیوتراپی و در انواع شدیدتر که با کوچک شدن عضله‌ شصت و از کار افتادگی دست همراه است، به عمل جراحی نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha